Jeg er ved at være træt af den manglende transparens og konsistens i forhold til CU.
Jeg rejser primært til Asien ca. 10 gange årligt (5% Go, 45% Plus og 50% Business).
Siden jeg blev Diamond i januar 2016 (har tidligere været EBG og guld hos andre Star Alliance selskaber), har jeg kun modtaget 1 CU fra Go til Plus. Det svarer til en success rate på 14% på de 7 sektorer hvor jeg rent faktisk kunne opgraderes (altså når jeg fløj Plus eller Go). Det ville være en success rate på 7% hvis man talte mine andre 7 Business class sektorer med, men de kan af gode grunde ikke opgraderes. Pointen er, at jeg anser mig selv for at være en god SAS kunde, da jeg stort ikke rejser Go, men mest Business og Plus og iøvrigt kun flyver long-haul. Alligevel har jeg dags dato kun fået 1 CU, selvom der har været masser af flights med ledige sæder i Business. Flere gange har jeg på de flights som burde være CU eligible, været nødt til at opgradere med point.
Er i Beijing lige nu og skal hjem i morgen med SK996. Fik opgraderet til Business via Plusgrade med lidt over 25000 point. Det til trods for at der er masser af ledige sæder på Business. Det ville derfor klæde SAS hvis de havde tilbudt en CU istedet. Ikke særligt fedt at læse om dem som får CU fra Go til Business eller har en success rate på 50%, når man selv nærmest aldrig får tilbudt CU og trods alt lægger en del mere omsætning end dem der flyver Go.
Som mange har foreslået burde SAS bare uddele upgrade vouchers istedet, hvorefter man kunne opgradere hvis der var fysisk tilgængelighed.
Håber Eurobonus 3.0 får gjort noget ved dette, samt får lavet flere synlige benefits for Diamond. Loungen i Kastrup er jo så tætpakket nuomstunder grundet alle de mennesker der har fået gratis EBG kort, samt i sommerperioden hvor EBS medlemmer også kan bruge loungen.