Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag har en EWR-resa på gång nästa vecka. Jag och frugan har med oss vår 1 1/2-åring som sitter i vårt knä. Hur stor är chansen att man får en CU med en infant, eller är man automatiskt diskvalificerad med infants?

Vad tror ni?

Jag har en EWR-resa på gång nästa vecka. Jag och frugan har med oss vår 1 1/2-åring som sitter i vårt knä. Hur stor är chansen att man får en CU med en infant, eller är man automatiskt diskvalificerad med infants?

Vad tror ni?

Svaret är ja. PNR är automatiskt diskvalificerat för Courtesy Upgrade.

I korthet:
  • Eurobonus Pandion och Eurobonus Diamond kvalificerar för "Courtesy Upgrade". EBD/EBP måste finnas i PNR.

• Gäller betalda biljetter i Go/Plus på longhaul och kan ge uppgradering till både Plus (från Go) och Business (från Go/Plus).

• Bokningsklasserna C,D,Z,I,R,N är undantagna

• Helt automatiserad process och uppgradering baseras på platstillgång i Plus/Business. Ingen möjlighet att påverka med manuella input.

• Besked om uppgradering tidigast 24 timmar innan avresa och senast 3 timmar innan

• Maximalt 5 resenärer i PNR för att kvalificera till uppgradering

• Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering

• Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.

• Poängintjäning baseras på bokad biljett

Det finns en tråd här för detta.

Trevligt fick CU på Sk964 från Go till Plus tillsammans med sambon om några timmar, alltid uppskattat att få gratis nötter och ett bekvämare säte.

Två funderingar jag har kring CU:s som jag tänker att någon här kanske har koll på.

1. Är det någon som fått en CU från Go till Business? För mig har det bara varit till Plus hitintills.

2. Någon som fått en CU till Business efter att de lyckats köpa en plusgrade till Plus? Jag har inte haft någon resa ännu där jag har kunnat testa om det är möjligt.

Tack på förhand!
D

Toppen