Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Post 183 som du citerat säger dock inget om han fick en courtesy upgrade eller om han gratis flyttades upp en klass av någon annan anledning. Kan mycket möjligt vara så att det var en courtesy upgrade dock.
Post 177 handlar om en gratis bump från plus till business på arlanda efter att courtesy upgrade gått igenom till plus.
Post 177 säger ju att han fått en courtesy upgrade, jag tolkade 183 som att även det var en courtesy upgrade.

Nu vet jag inte vem jag ska citera men så här var det: på utresan till EWR fick jag inget mail om att jag blivit uppgraderad men jag uppfattade det som en courtesy upgrade, från Go till Plus. Att jag sedan på ARN blev uppgraderad till C på Arlanda var i praktiken en coutesy upgrade om jag säger så (jag har medvetet av olika anledningar valt att inte ge alla detaljer just om den delen av uppgraderingen). På hemvägen fick jag mail om courtesy upgrade från Go till Plus.

Ett förtydligande om utresan: jag loggade in på min bokning någon dag innan och såg att jag var uppgraderad till Plus. När det gäller uppgraderingen till C kan den som är nyfiken inboxa mig, det är bara det att jag inte vill vara mer detaljerad om det så här offentligt.

Post 177 säger ju att han fått en courtesy upgrade, jag tolkade 183 som att även det var en courtesy upgrade.
Jag håller inte med i och med att det står "Uppföljning av förra inlägget: på Arlanda bjöd SAS-personalen på en uppgradering till Champagneklass." Står inget om Courtesy upgrade utan bara uppgradering vilket kan vara av andra orsaker.
Nu har ju Kenny återgivit sin berättelse också där han uppfattade utresan som courtesy upgrade även om han inte fick ett mail om det, det kan i teoring varit två stycken op-up som inte varit courtesy upgrades. Hemresan fick han dock ett mail om att ha blivit uppgraderad.

Post 183 är jag dock helt enig om att det var en courtesy upgrade i och med att det kommit ett mail om det till och med.

Jag avvaktar med att dra vidare slutsatser till någon kan bekräfta att ut och hemresa är uppgraderade med courtesy upgrade (notifiering via mail) eller att 2 utresor eller hemresor på raken blivit uppgraderade med courtesy upgrade (notifiering via mail).

Väl vid check-in, utan något mail, så valde jag den enkla vägen ut och betalade 15000 poäng för en plusplats. Känns surt när man tänker att det är 20% av en LH First till USA...

Hej allihopa,

jag har flera frågor angående CU för EBD:

Kan en bokning i GO också bli uppgraderad om man inte har bokat på SAS webbplats men på en annan, extern reabyrå? EBD nummer är inlagt i bokningen iaf (enligt checkmytrip).

Vad är bästa strategien för att få en biljett i C från GO? Boka en poäng uppgradering till PLUS i förväg. Om den går genom, kan man få courtesy upgrade till C? Eller hoppas på att bli uppgraderad till PLUS och gör poäng-uppgrad eller cash upgrade vid check-in (eller lounge? eller gate?). Funkar denna kombinationen av courtesy upgrade och tidigare poäng upgrade/cash upgrade?

Tack för hjälpen

Last edited:
Toppen