Jag tror mig ha sett det i skrift när jag var Diamond, vilket jag var 23/24Du har nu påstått några gånger att courtesy upgrade har varit en publicerad förmån, som numera (ganska nyligen?) tagits bort från den publika webbplatsen. Du kanske har rätt, men eftersom jag själv aldrig sett den där undrar jag ungefär när det var en publicerad förmån? Finns det någon screenshot eller citat av text från SAS webbplats tidigare i trådens 168 sidor som du kan länka till, så vi andra kan se när detta var och hur det uttrycktes?
Trådens först sidorna från 2015, som jag gick tillbaka till, innehåller ju "läckt" interninformation från SAS, och det nämns någon screenshot som tagits bort.
Kom det nåt mail?FIck min första på år och dar.. uppknuffad från Plus till C på CPH-IAD imorgon
Många platser lediga i C, inget ledigt i Plus. Om det var en CU eller pga att det var fullt i plus vette 17 och det spelar mig ingen roll![]()
![]()
CU Köpenhamn-Boston i veckan ekonomi => premium. Epost kom cirka 3t innan avgång. Jag blev överraskad att få den eftersom premium var rätt fullt och jag inte hade lust att bli uppgraderad till ett mittensäte - fick dock gång och senare tom. tomt grannsäte på grund av utebliven passagerare.
Dessa CU får mig att aktivt välja SAS för samtliga långsträckeflyg, när alternativet finns. Det är ett toppensätt för SAS att säkerställa att jag väljer dem över konkurrensen när jag bokar biljett. Jag hoppas verkligen SAS behåller denna finfina förmån.
Min statistik som diamant (ensamresenär):
5 flyg bokade i ekonomiklass: 2 CU till premium
11 flyg bokade i premium: 3 CU till affärsklass
Totalt alltså 31% CU.
Uppgraderad på en tredje/fjärdedel av mina flyg klår absolut ett voucher-system med t ex. 2 bekräftade uppgraderingar per år.Det är ju en ok statistik