Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Finns den här förmånen kvar för Diamond? Jag hittar inget på SAS hemsida.

Det var ett bra tag sedan jag var Diamond senast men jag vill minnas att jag fick varannan longhaul flight uppgraderad. Nu har jag åkt två CPH-ATL / ORD-CPH och varken fått igenom plusgrade eller ”courtesy upgrade”. Nu kan ju flighterna ha varit fulla men mycket tyder på att åtminstone någon annan blivit uppgraderad när jag kollat tillgänglighet dagen före.
Jag lyckades dock få igenom uppgradering vid gate (mot betalning) på hemresan.

Det var ett bra tag sedan jag var Diamond senast men jag vill minnas att jag fick varannan longhaul flight uppgraderad. Nu har jag åkt två CPH-ATL / ORD-CPH och varken fått igenom plusgrade eller ”courtesy upgrade”. Nu kan ju flighterna ha varit fulla men mycket tyder på att åtminstone någon annan blivit uppgraderad när jag kollat tillgänglighet dagen före.

Alltså det har aldrig någonsin varit en publicerad förmån. Vi har ju räknat ut att man som mest har fått det varannan flight genom data här i forumet och det kräver att man flyger revenue emellan.

Men om det är fullt sker det ju aldrig såklart.

Alltså det har aldrig någonsin varit en publicerad förmån. Vi har ju räknat ut att man som mest har fått det varannan flight genom data här i forumet och det kräver att man flyger revenue emellan.

Men om det är fullt sker det ju aldrig såklart.
Nja, läs första posten så ser du infon som "läckte ut". Står klart och tydligt att det gäller som mest varannan flygning, inget man behövts räkna ut.

Det har varit en inofficiell förmån i över 9 år nu, och vad som stod initialt har inte stämt till 100%, jag har tex fått uppgraderingar 2 flighter på raken.

Jag (ebd) fick den senast 18 juli CPH-ATL från Go till Plus. Eller det kom åtminstone ett mejl från no-reply på Sas att jag hade blivit uppgraderad ett antal timmar före resan, inga bud lagda.

Nja, läs första posten så ser du infon som "läckte ut". Står klart och tydligt att det gäller som mest varannan flygning, inget man behövts räkna ut.

Det har varit en inofficiell förmån i över 9 år nu, och vad som stod initialt har inte stämt till 100%, jag har tex fått uppgraderingar 2 flighter på raken.

Interna riktlinjer är knappast en publicerad förmån. En publicerad förmån går att läsa om på hemsidan eller typ listas i tabellen med förmåner.

Interna riktlinjer är knappast en publicerad förmån. En publicerad förmån går att läsa om på hemsidan eller typ listas i tabellen med förmåner.
Skrev jag att det var en publicerad förmån?
Jag kommenterade det du skrev om att vi "räknat ut" att det sker varannan flygning. Det stämmer inte då det är info som kommer från SAS (även om det inte publicerats publikt) och vi är fler som fått uppleva att det inte efterlevs till punkt och pricka heller, konsekvent inkonsekvent med andra ord som vanligt.

Har varit Diamond sen start. Har endast blivit uppgraderad en gång, och då endast till Plus. Något av ett skämt så jag antar jag förlorar lotteriet varje gång.

Har varit Diamond sen start. Har endast blivit uppgraderad en gång, och då endast till Plus. Något av ett skämt så jag antar jag förlorar lotteriet varje gång.
Det absolut vanligaste är att man uppgraderad en klass, så om du bokar ekonomi är det högst troligt plus du hamnar i.

Ändå intressant att du väljer att kalla en gratis uppgradering ett skämt.

Tror jag fått 10-15 CU genom åren, vad jag kommer ihåg var det bara en gång till Business från ekonomi.

Toppen