Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Haväng

Medlem
Avdelning corner cases för CU:
Hade en resa som blev cancellad strax före avgång till DFW för nån vecka sen. Då hade jag redan fått CU till Business på benet CPH->ORD.
Typiskt tänkte jag, och tänkte att det är varannan long haul, så då får jag säkert inte nån på nästa long haul.
Men det fick jag! Så på nåt sätt så annullerades föregående CU statistik av algoritmen och jag fick åka fin-klass CPH->SFO :)

//Alexander
 

Gnopps

Medlem
Helt OK värde för ca. 3200 kr per person T/R, och kul med två CU i rad på samma PNR.
CPH-MIA två ungdomar SK953 Go till Plus 29/11
MIA-CPH två ungdomar SK954 Go till Plus 7/12
Grattis! Men var det CU för båda? Dvs. kom det ett mail om CU vid båda tillfällena? Jag menar eftersom CU inte bör kunna ske två gånger i rad. Eller var kanske båda resenärerna EBD och den ena fick ena gången (och tog då med sig andra) och vice versa?
 
Grattis! Men var det CU för båda? Dvs. kom det ett mail om CU vid båda tillfällena? Jag menar eftersom CU inte bör kunna ske två gånger i rad. Eller var kanske båda resenärerna EBD och den ena fick ena gången (och tog då med sig andra) och vice versa?
Jag fick CU från Plus till Business på både ut och hemresa till SFO en långweekend Januari som EBD , men det måste varit ett undantag

Edit: Inser att jag inte rapporterat om det i den här tråden, men bättre sent än aldrig
Båda tillfällena kom ett mail några timmar innan avresa
2023-01-19 SK935 CPH-SFO - Plus -> Business
2023-01-23 SK936 SFO-CPH - Plus -> Business
 
Last edited:

palmen

Moderator
Grattis! Men var det CU för båda? Dvs. kom det ett mail om CU vid båda tillfällena? Jag menar eftersom CU inte bör kunna ske två gånger i rad. Eller var kanske båda resenärerna EBD och den ena fick ena gången (och tog då med sig andra) och vice versa?
Det ska inte gå enligt reglerna, men sas är som vanligt konsekvent inkonsekventa.
Har hänt mig också att jag blivit uppgraderad på både ut och hemresa.
 

Skogi

Medlem
Grattis! Men var det CU för båda? Dvs. kom det ett mail om CU vid båda tillfällena? Jag menar eftersom CU inte bör kunna ske två gånger i rad. Eller var kanske båda resenärerna EBD och den ena fick ena gången (och tog då med sig andra) och vice versa?

Två mejl vid 5 respektive 6 timmar innan avgång, det verkar som om att rörde sig om två separata CU fördelat på en EBD.

Misstänker dock att det inte handlar om generositet utan som @palmen varit inne på tidigare i tråden har det säkerligen att göra med att eco är överbokat (båda flighterna var helt fulla i alla klasser)

I sådana fall finns gissningsvis en intern rankning där man i första hand flyttar upp EBD och kallar det CU. (vilket det förvisso är)

Såklart bara en gissning, men så hade jag gjort iallafall. :)
 
Last edited:
Toppen