Korrekt, det är moment 22 i Sverige. För att få ett testintyg behöver du testa dig när du är sjuk, men man får inte ta ett test om man har symptom. Enda sätten är att mygla, ljuga eller ha tur/otur och bli testad när man är asymptomatisk. Inget av dem är att rekommendera.Jag har nu, sist av alla, åkt på Covid och tänkte då passa på och skaffa ett tillfrisknandebevis, men det verkar vara helt omöjligt.
Jag skulle då behöva ett positivt testresultat där PCR-testet är utfört av "behörig vårdpersonal", men här i Gbg verkar det inte finnas ställen där man kan testa sig om man är sjuk eller har symtom.
Jag har nu, sist av alla, åkt på Covid och tänkte då passa på och skaffa ett tillfrisknandebevis, men det verkar vara helt omöjligt.
Jag skulle då behöva ett positivt testresultat där PCR-testet är utfört av "behörig vårdpersonal", men här i Gbg verkar det inte finnas ställen där man kan testa sig om man är sjuk eller har symtom.
Danska flygplatser tar bort kravet om att ha munskydd
Källa CHCK-IN.dk
Danske lufthavne dropper mundbind - CHECK-IN.dk
Schweiz tog bort det generella mask-kravet den 17:e Februari så ingen mask i avgångshallarna, checkin etc. Bara när man är på bussar eller går på/av flygplanen behöver man mask numera.