NyfikenGrau
Medlem
Tack! Ledsen för dum fråga nu men om man är fullvaxinerad är testning inte ett krav heller va?
Nej, bara kunna visa vaccinpass och fyllt i inreseformuläret.
Tack! Ledsen för dum fråga nu men om man är fullvaxinerad är testning inte ett krav heller va?
Nej, bara kunna visa vaccinpass och fyllt i inreseformuläret.
Okej, ska det fyllas i om man bara ska igenom landet? För där ska man uppge var man ska karantäna osv, finns ingenstans att ange att man bara transitar.
Jag blir osäker nu, så det är bättre att någon med helt färsk erfarenhet svarar på detta. Jag utgick från att det ska fyllas i då man skickas vidare till nästa sida i formuläret trots att man angett att man är fullvaccinerad. Tidigare har det varit så att man då fått ett meddelande om att man inte behöver fortsätta fylla i.
Okej, ska det fyllas i om man bara ska igenom landet? För där ska man uppge var man ska karantäna osv, finns ingenstans att ange att man bara transitar.
Där du skall fylla i formuläret står även listat vilka som inte behöver lämna den infon.
- If you only passed through a risk area without a stopover or are only passing through Germany.
Nuså har jag en fråga till expertisen.
I slutet av december hade jag Covid, jag var i Thailand. Huskarantän tills testen var negativa igen. Men ingen dokumentation alls.
Idag har jag landat i Sverige. Skall resa till Cypern om 2 veckor, de kräver PCR, som nu med största sannolikhet kommer vara positivt.
Så hur får jag lättast till ett intyg om att jag är "Recovered" ?