Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Förbannade covid ....står nu i valet och kvalet om jag ska åka upp till Kiruna på egen hand imorgon; tjejen skulle flugit upp och mött mig på Arlanda imorgon, men har nu tappat rösten helt över natten. Ringde och pejlade med ishotellet, men då jag inte köpt till avbetalning kommer såväl boendet som resan brinna inne om vi inte åker. (Nordic choice avbokningsregler gäller inte där)
Första riktiga setbacken med Corona för vår del detta, men det är klart något man får räkna med i dessa tider. Alla tidigare inställda resor har blivit återbetalda, men här blir det tyvärr nu lite kostsamt att ställa in.

Första riktiga setbacken med Corona för vår del detta, men det är klart något man får räkna med i dessa tider. Alla tidigare inställda resor har blivit återbetalda, men här blir det tyvärr nu lite kostsamt att ställa in.
Har du/ni hemförsäkring och fixar läkarintyg finns, beroende på bolag och eventuella kreditkort, vissa möjligheter att få en del kostnader tillbaka via reseskyddet.

Förbannade covid ....står nu i valet och kvalet om jag ska åka upp till Kiruna på egen hand imorgon; tjejen skulle flugit upp och mött mig på Arlanda imorgon, men har nu tappat rösten helt över natten. Ringde och pejlade med ishotellet, men då jag inte köpt till avbetalning kommer såväl boendet som resan brinna inne om vi inte åker. (Nordic choice avbokningsregler gäller inte där)
Frågade du om ombokning?

Jo jag gjorde det, men då jag inte köpte till deras 500kr avbokningstillägg (som därtill inte hade gällt nu inser jag, då det är minst 48h innan..) så var fanns det inga möjligheter alls enligt damen på kundtjänst. Förstår att de håller sig med snäva regler för att hålla sig flytande i dessa tider.
Folksam verkar dock leverera; om sambon bara skaffar intyg från läkare så verkar de täcka kostnader (dock med självrisk 1800). Tackar för tipset Berglund.

Toppen