Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Min analys var också baserat på den information som @Homer delade med sig från Air France:
Status 2020-03-25: den uppskattade finansiella smällen för flyget | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det vill säga att först i oktober anser Air France att efterfrågan kommer upp i 75% av pre-Corona. "Alla" inklusive flygplatser vill nog spara pengar så länge som möjligt och det kan finnas finansiella skäl att hålla T3 och T4 stängda tills dess.
Aha, då förstår jag. Du skrev att stängningen av Heathrow var en stor nyhet och visade på att kapaciteten kommer vara låg länge. Om du bygger den analysen på vad Air France och andra flygbolag säger så förstår jag slutsatsen mer. För som sagt, att använda färre terminaler visar ju egentligen bara efterfrågan nu, och inte hur länge det kommer vara såhär.

Nog är resorna förändrade minsann.
Inte tankat sedan 22 mars. Tj.bilen får röra på däcken 1 sväng/vecka, så den inte står och "rostar" ihop alldeles :p

Jag avbokade en bonusresa den 24:e mars (och en den 1a april) men har ännu inte fått någon återbetalning från SAS gällande pengarna, däremot fick jag tillbaka poängen med en gång. Någon annan här som har avbokat och fått tillbaka pengarna, hur lång tid tog det?
Jag avbokade i 14/4 och fick då info att refund av skatter och avgifter tar 3-5 veckor i dagsläget.

Edit: Star Alliance bokning.

Hoppas du har rätt, väntar på återbetalning för bonusresa som avbokades (av SAS) 20/3. Har börjat fundera på chargeback men ska kanske ge dem en vecka till.
Jag blir irriterad över att SAS så uppenbart ljuger och att tiden till återbetalning är så godtycklig. Vissa får inom 2 dagar, andra har väntat en månad.

Jag tänker samma sak angående chargeback, har jag inte pengarna i början av nästa vecka så får AMEX reda ut det. Är säkert jobbigare för SAS men de sätter ju sig själva i denna situationen.

Jag blir irriterad över att SAS så uppenbart ljuger och att tiden till återbetalning är så godtycklig. Vissa får inom 2 dagar, andra har väntat en månad.

Jag tänker samma sak angående chargeback, har jag inte pengarna i början av nästa vecka så får AMEX reda ut det. Är säkert jobbigare för SAS men de sätter ju sig själva i denna situationen.
Får intrycket att det snarare handlar om dåliga system och bristfälliga rutiner så vet inte om det är medvetna lögner. Finns säkert de här som har bättre insyn i hur det hanteras rent praktiskt men jag får ofta intrycket av att många saker hos SAS hanteras manuellt och att det i vanliga fall funkar ok men i extrema situationer så blir det lätt problem. Jag försöker ha förståelse för att de har mycket att göra nu men känner också att det är rimligt att de i alla tar återbetalningar i kronologisk ordning; finns nu en del som tyder på att de inte gör det så börjar också tröttna

Får intrycket att det snarare handlar om dåliga system och bristfälliga rutiner så vet inte om det är medvetna lögner. Finns säkert de här som har bättre insyn i hur det hanteras rent praktiskt men jag får ofta intrycket av att många saker hos SAS hanteras manuellt och att det i vanliga fall funkar ok men i extrema situationer så blir det lätt problem. Jag försöker ha förståelse för att de har mycket att göra nu men känner också att det är rimligt att de i alla tar återbetalningar i kronologisk ordning; finns nu en del som tyder på att de inte gör det så börjar också tröttna

Återbetalning har ju av och till fungerat uselt, även under normala omständigheter, i massor av år
Här är t.ex en tråd från 2014 Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Att de inte för länge sedan ordnat saken finns det ingen anledning att ha överseende med.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen