Mr Planning
Medlem
Skulle ha suttit och mumsat på min kub uppe i luften just nu 
#saknarkuben
#saknarkuben
Då måste det ha gått långt#saknarkuben
Vaknar med oerhörd reseabstinensGoogle påminner mig om att idag skulle jag ha flygit till USA, sedan vidare till TPE, KUL, SIN, HAN hem via Paris. Har nu inte lämnat Linköping på över en månad, vilket inte har hänt på flera år...
Saknar att vakna av KLM:s morgonflygning från LPI lyfter mot AMS, att sitta och spontant kolla på olika resor, jaga priser på flyg och läsa hotellrecensioner. Saknar att sitta och vänta i loungen och käka "gratismat". Saknar tom väntandet på att poäng och miles ska trilla in på olika konton efter resan! Suck...
Han har väl aldrig stängt?Kan vi ha en gissningstävling om när folk här tror att Trump öppnar upp för EU-medborgare att resa in i USA igen?
Jag börjar: 1 juli 2020
Jo, en månad sen. Jag kom in nån dag före.Han har väl aldrig stängt?
Han har väl aldrig stängt?
Tekniskt sett så är det så att begränsningen gäller de som befunnit sig i Schengen de senaste 14 dagarna, inte om de är EU-medborgare eller inte. En EU-medborgare skulle teoretiskt kunna resa till ett land som inte är bannlyst av USA, sitta i isolering i 14 dagar och sedan resa in i USAwhich suspends entry to nearly all foreign nationals who have been in certain European countries
Tekniskt sett så är det så att begränsningen gäller de som befunnit sig i Schengen de senaste 14 dagarna, inte om de är EU-medborgare eller inte. En EU-medborgare skulle teoretiskt kunna resa till ett land som inte är bannlyst av USA, sitta i isolering i 14 dagar och sedan resa in i USA
Undantaget är att de som är amerikanska medborgare, har permanent uppehållstillstånd etc får komma in och sedan sätta sig i isolering...