Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Fredde18

Medlem
Eventuella förändringar kommer inte ske före 18 april när nuvarande mandat går ut.
Syn på den, eftersom maskkravet, som förlängdes till 18 april och test-kravet vid inresa (som inlägget handlade om) är två olika ”orders” från CDC som inte är kopplade till varandra, per se. Testkravet enkom hanteras i den som heter: Requirement for Proof of Negative COVID-19 Test or Recovery from COVID-19 for All Air Passengers Arriving in the United States. Den har inget slutdatum. Jag hoppas dock att testkravet tas bort före maskkravet. :cool:
 

Hachans

Medlem
Syn på den, eftersom maskkravet, som förlängdes till 18 april och test-kravet vid inresa (som inlägget handlade om) är två olika ”orders” från CDC som inte är kopplade till varandra, per se. Testkravet enkom hanteras i den som heter: Requirement for Proof of Negative COVID-19 Test or Recovery from COVID-19 for All Air Passengers Arriving in the United States. Den har inget slutdatum. Jag hoppas dock att testkravet tas bort före maskkravet. :cool:

Ah, my bad, läste slarvigt.

Man kan hoppas. Vaccinkravet tror jag dock kommer bli kvar ett tag till efter att mask och test försvunnit.
 

Kimmen00

Medlem
As of Monday, April 4, the requirement for mandatory face masks will be removed from all SAS flights, except for flights to and from United States, China and Italy.

SAS is continuously following the recommendations from EASA regarding mandatory use of face masks on all other SAS flights.

Från sas.se
 

marbe166

Medlem
Munskyddskravet försvinner i stora delar av Tyskland i morgon, dock kvarstår det på bussar och tåg. Från och med i morgon inget krav på munskydd på FRA enligt Hessischer Rundfunk. Har inte hittat någon definitiv bekräftelse att det blir så på MUC, så om någon ska dit i helgen så ta med FFP2-munskydden.

OBS! Inget aprilskämt.
 
Toppen