Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Som flera andra skrivit så får inte svenska myndigheter använda sig av ordet "ska" om det inte finns direkt lagstöd för att kräva det, därav allt gödslande med "rekommendation" som alla missförstår...

Men alldeles oavsett måsten i det hela så skulle jag testa mig på ARN om ni ändå passerar där, det är ju gratis.

Testen på Arlanda är väl bara tillgänglig för boende i Stockholm, Uppsala och Västernorrland eller något sådant?

Och dessutom är den utanför ankomst så man måste ju ut och vända utanför security för att nå dit, vilket man väl inte behöver vid inrikes transfer annars. Så speciellt smidigt blir det inte.

Eller finns det en andra test station som jag inte känner till?

Testen på Arlanda är väl bara tillgänglig för boende i Stockholm, Uppsala och Västernorrland eller något sådant?

Och dessutom är den utanför ankomst så man måste ju ut och vända utanför security för att nå dit, vilket man väl inte behöver vid inrikes transfer annars. Så speciellt smidigt blir det inte.

Eller finns det en andra test station som jag inte känner till?
Fast var ska man testa sig om man inte är bosatt i Sverige? Trodde i min enfald att första bästa region då åker på att tillhandahålla test... Men om man måste ut genom security så blir det alternativet mindre attraktivt.

Fast var ska man testa sig om man inte är bosatt i Sverige? Trodde i min enfald att första bästa region då åker på att tillhandahålla test... Men om man måste ut genom security så blir det alternativet mindre attraktivt.
Det kunde man tro men så enkelt är det inte! Som icke boende tror jag du måste boka tid hos en av de privata utförarna. Tror jag.

Hej, vi ska till Östersund över nyåret. Skall man verkligen behöva ta ett antigen test för den resan (står följande på Folkhälsomyndighetens hemsida: Alla resenärer uppmanas att testa sig för covid-19 så snart som möjligt efter ankomsten till Sverige, helst samma dag.)?
Vi är samtliga fullt vaccinerade så covid pass har vi, kommer från Åland å åker arn-osd den 30/12.
En som undrar...o_O
Är ni inte svenska medborgare krävs dessutom PCR-test som är max 48 timmar gammalt.

Det går också att göra ett självtest med såna du köper på apotek.
Synd bara att dom är totalt slut. Men dom är samtidigt lagom tillförlitliga, du bör ha besvär för att dom ska utge ett rätt svar.
Inom akutsjukvården tex så tar man på flera ställen snabbtester och gör även ett kompletterande test.

Mig veterligen så finns det bara ett testcenter nere vid bagagebanden. Ganska undangömt.

Synd bara att dom är totalt slut. Men dom är samtidigt lagom tillförlitliga, du bör ha besvär för att dom ska utge ett rätt svar.
Inom akutsjukvården tex så tar man på flera ställen snabbtester och gör även ett kompletterande test.

Mig veterligen så finns det bara ett testcenter nere vid bagagebanden. Ganska undangömt.
Jag beställde på Apoteket hjärtat och fick leverans dagen efter. Däremot var det helt slut hos alla stora kedjor i de fysiska butikerna när jag kollade här på Söder i Stockholm. Galet.

Toppen