Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

I dagens SvD kommer endast ut som nättidning idag måndag skriver Björn Forsberg som är författare och miljöforskare en debattartikel med rubriken Det verkliga billiga flygets tid är förbi.
För vissa av oss känns det lite skrämmande

Källa SvD
eSvD

Samma Björn Forsberg som i 30 år hävdat att "Tillväxtepoken är över"
och sånt som att "Urban odling minskar kriminaliteten och ökar samhällets motståndskraft"

Populär föreläsare på mp tillställningar
Tillväxtens slut - omställningens tid / Håbo Bibliotek / Just nu / Upplands-Bro / Stockholmsregionen / Miljöpartiet

Samma Björn Forsberg som i 30 år hävdat att "Tillväxtepoken är över"
och sånt som att "Urban odling minskar kriminaliteten och ökar samhällets motståndskraft"

Populär föreläsare på mp tillställningar
Tillväxtens slut - omställningens tid / Håbo Bibliotek / Just nu / Upplands-Bro / Stockholmsregionen / Miljöpartiet
Jag vill understryka att jag inte sympatiserar med hans åsikter, däremot roligt att läsa hans framtids utsikter.
@Homer jag tycker du är fantastisk, tänkte undrar hur länge kommer det att dröja innan Homer hittar något!
Ta det positivt, dina inlägg ger mig större allmänbildning och fördjupning i många ämnen.

Jag skulle inte fundera för mycket på Australien till nästa vinter. Saker kan ändra sig men det kan ta tid.

Asked whether the international bans would stay for this calendar year or beyond, Senator Birmingham said: "It's very difficult to predict and nobody should be getting ahead of themselves at the present."

The minister said he had held "heartbreaking" conversations with people in the tourism business but believed the border controls would remain necessary while COVID-19 was devastating some countries.

Coronavirus: Borders to stay closed for now, travellers urged to 'see Australia first' once curbs eased

Frankrike förlänger sina restriktioner med ytterligare en månad.

– Vi måste hålla fast vid det strikta utegångsförbudet till den 11 maj. Jag inser att det jag begär innebär en stor ansträngning för er. Men under de fyra veckor som väntar måste utegångsförbudet respekteras fullt ut, sa Macron.

Nä, tyvärr inte - de reser fritt till och från Sverige
Fast om de följer rekommendationerna så ska de väl självisolera sig i 14 dagar?

"The Ministry of Foreign affairs strongly advise anyone returning from private travel – or who has returned within the past two weeks – to stay at home for 14 days after returning from travel abroad. The advice applies to both Danes and foreigners who enter Denmark."
If you are travelling to or from Denmark | | Danish police

Newsroom - American Airlines Thanks its Frequent Fliers with Extended Elite Status and Other Rewards - American Airlines Group, Inc.

• Extending elite status for AAdvantage members until Jan. 31, 2022.
  • Reducing elite status qualifications for 2020.
  • Extending Admirals Club® memberships purchased from American for 6 months.*
  • Introducing up to $400 special credits for future travel on American Airlines Vacations packages for elite members.**
  • Every dollar spent on an eligible AAdvantage co-branded credit card through the end of 2020 will count for one mile toward Million Miler℠ status.
  • Award reinstatement fees waived for travel through September 2020.

Fast om de följer rekommendationerna så ska de väl självisolera sig i 14 dagar?

"The Ministry of Foreign affairs strongly advise anyone returning from private travel – or who has returned within the past two weeks – to stay at home for 14 days after returning from travel abroad. The advice applies to both Danes and foreigners who enter Denmark."
If you are travelling to or from Denmark | | Danish police
Jag har ett webmöte imorgon bitti med danskar och får väl öppna mötet och tacka att dem att de bidrar till vår ekonomi :).

Toppen