Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Jones

Medlem
Håller på att försöka ändra hemresa på vår 2-4-1 resa. Vi är just nu i Thailand men på måndag blir vi inte insläppta i Singapore just nu eftersom vi bytte i Tyskland på vägen ner. Ringde Tallinn och fastnade först i någon bugg med evig kö, efter drygt tre timmar gav jag upp (varför har jag ibland sånt tålamod?). Ringde igen och kom fram på under en minut (är ebs).
Svaret var att tyvärr kan de inget göra då vårt flyg inte är inställt. Hon hade sympati för vårt problem men sa att normala ticketing rules gäller när flyget inte är inställt.

Har någon lyckats ändra en 2-4-1 där ni redan gjort utresan? Gjorde ni det då via Tallinn? Försöker bestämma mig för om det är värt att ringa igen eller inte.

Kan tillägga att vi ville ändra både dag och avgång. Helst vill vi flyga hem några dagar tidigare från Phuket, det verkar finnas LH first från BKK, men eftersom de inte vill röra bokningen alls kunde vi inte ens försöka tidigarelägga avresan från SIN.
Bekräftade de att Singapores restriktioner för Tyskland gällde även transfer i Tyskland? Jag vet att jag skrev att jag trodde det. Så är det helt klart med Kina,utskrivet på bla Singapore Airlines hemsida. Däremot nämndes inte samma sak när Korea och norra Italien hamnade på listan i början av mars. Kunde inte hitta informationen när jag sökte tidigare idag.så jag är osäker vad som gäller.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Har ni kikat med JAL om de kan fixa det åt er? Det verkar som att de har en generös change och refund policy för biljetter på deras flyg, åtminstone om det är JAL-stock.
Se Special handling for international tickets following the situation of pneumonia caused by the new coronavirus. - JAL International Flight
Den är utställd på Finnair stock, kom dock in ett Mail om att första flighten blivit avbokad/ombokad så antar jag kan avboka allt kostnadsfritt nu?
 

BCSkier

Medlem
Har resa bokad till Buenos Aires med LH nästa vecka. Bokat på 2-4-1 kampanjen förra året. Kommer inte kunna åka p.g.a Argentinas obligatoriska karantän. Har varit i kontakt med LH First Class Hotline och de hittar bara full flex biljetter till EZE och vill då ha mellanskillnaden, så det verkar som vi får boka av.


Skönt att vi valde att vänta med avbokningen. Lufthansa tillåter nu att man byter destination och väntar med ombokning till 1 juni.o_O

  • Customers can keep their ticket without having to immediately commit to a new travel date
  • Customers can also rebook to another destination
  • Extended goodwill applies to booked and cancelled flights
Lufthansa Group | Newsroom : Lufthansa Group Airlines extend rebooking options for customers
 
Toppen