Senaste nytt

COOP Medmera mer

Ja, har ju naturligtvis "tillstånd" att bedriva bankverksamhet. Men den svenska filialen anväder sig av den Norska bankoktrojen så vitt jag vet. Så jobbar nästan uteslutande alla EU banker. Har man banklicens i hemlandet så är det bara att sätta upp en filial o köra på i valfritt EU land. (Har för mig Norge hakar på pga av ESS)

Hopp, enda argumentet för Coop Mer var 0% valutapåslag och uttag. Dessa försvinner nu alltså. Blir att söka efter något annat och säga upp detta.
Riktigt tråkigt för vi har varit hur nöjda som helst med Coops kort.

Last edited:
Tråkigt! Årsavgiften kommer bli högre för mig eftersom frugan har ett kort hon också och extrakort kostar 95 kr per år med det nya.

Coop har olika varianter på sina kredikort. Finns t ex. Även Med Mera Efter som inte har någon årsavgift. Kommer inte få det heller med omställningen. Däremot har det kortet något lägre poängintjäning.

• Gilla
Reactions: Gus
Coop har olika varianter på sina kredikort. Finns t ex. Även Med Mera Efter som inte har någon årsavgift. Kommer inte få det heller med omställningen. Däremot har det kortet något lägre poängintjäning.

Någon som har bytt från Mer till Betala Efter iom den här förändringen? Lutar själv åt det hållet, nu när den enda kvarvarande punkten för att betala årsavgift försvann (poäng utan växlingsavgift i utlandet).

Någon som har bytt från Mer till Betala Efter iom den här förändringen? Lutar själv åt det hållet, nu när den enda kvarvarande punkten för att betala årsavgift försvann (poäng utan växlingsavgift i utlandet).

Inte med den här förändringen, men tidigare hade jag kortet med årsavgift men bytte sedan. Mailade och sade att jag ville byta till kortet utan årsavgift. Det gick fint.

Jag får hålla hårt i "mitt kort" från Santander. Dessa villkor är inte vanliga idag :D.

Screenshot_20181226-003735_Word.jpg

Fick mitt brev idag från Coop som berättade om det nya kortet och försämringen. Varit ganska lite skriverier på Coops FB men blir kanske mer nu framöver. Ska ringa in senare under januari och februari och säga upp om de inte lockar med ett års gratis avgift eller liknande.

Fick mitt brev idag från Coop som berättade om det nya kortet och försämringen. Varit ganska lite skriverier på Coops FB men blir kanske mer nu framöver. Ska ringa in senare under januari och februari och säga upp om de inte lockar med ett års gratis avgift eller liknande.
Misstänker att de kommer vara sparsamma att erbjuda ett års fri avgift eftersom de gör om "hela plattformen" med ny kortutgivare via Entercard istället.

Misstänker att de kommer vara sparsamma att erbjuda ett års fri avgift eftersom de gör om "hela plattformen" med ny kortutgivare via Entercard istället.
Det kan nog vara så. Entercard verkar ha kört över Coops tidigare villkor helt förutom Coops egna poängtrappa med poängintjäningen.
Ser att Entercard listar kort som Re:Member, Swedbank mfl. och avgifterna där ser väldigt bekanta ut från det nya Coop-kortet med 1,75%, Swedbank 1,50% valutapåslag Priser, räntor och avgifter för re:member kreditkort

Toppen