Senaste nytt

COOP Medmera mer

Det är väl ägaren till uttagsautomaten som tar ut en avgift för själva uttaget?!

Tips önskas om vart man växlar SEK -> USD till bra kurs.
Något sådant ställe tror inte jag att det finns. Hos Forex och de andra växelkontoren får du ofta en kurs som ligger ungefär 5% över när du köper valuta av dem och får sedan 5% under gällande kurs om du sedan vill växla tillbaka.

Ska man växla större belopp lönar det sig oftast att beställa hos ”gammelbanken”, trots att de ofta tar en startavgift men man får i gengäld en bättre kurs.

För de allra flesta vanliga personerna är det fortfarande till vardags bäst att åka utomlands och sedan göra ett stort uttag med sitt kort där, när man väl är på plats. Då blir det en uttagsavgift och Visa och Mastercard har trots allt kurser som ligger väldigt nära marknaden.

Bra tips! :) Har kollat på dom och n26 som alternativ, verkar som det bara är bankkort och inga kreditkort hos dom?
Revolut är bra, det laddas enkelt med SAS Mastercard eller Miles&More Mastercard, vilket ger poäng.
Man behöver inte växla valuta i förväg, då debiteras SEK-kontot... På helgen får man då betala ett litet växlingspåslag...
Med deras billigaste kort kan man ta ut motsvarande 2000kr per månad utan avgift i ATM, gränsen är högre med det ”bättre” kortet. Jag läste någonstans att gränsen är per rullande 30-dagarsperiod...
Har man appen installerad så får man en notis vid varje debitering, ofta kommer den innan betalterminalen indikerar Accepted... :)

• Gilla
Reactions: Gus
Då får jag vara riktigt glad som har haft Santanderkort ett tag så jag behåller mitt ursprungliga avtal utan vare sig valutapåslag eller uttagsavgift
Det är ju riktigt intressant, min tjej har också ett gammalt Santander kort som inte går att nyteckna helt utan avgifter o påslag. Jag vill ha! Går icke, nya kort nya villkor, men de gamla löper bara vidare.

Varför väljer Santander att inte dra in de gamla korten ? Både Ica o Coop kör in nya sämre villkor och säger upp de gamla korten?

Kan det vara så att Santander, som inte har svensk bankoktroj, eventuellt följer norska regler om de är mer förmånliga för konsumenten?

• Gilla
Reactions: Gus
Det är ju riktigt intressant, min tjej har också ett gammalt Santander kort som inte går att nyteckna helt utan avgifter o påslag. Jag vill ha! Går icke, nya kort nya villkor, men de gamla löper bara vidare.

Varför väljer Santander att inte dra in de gamla korten ? Både Ica o Coop kör in nya sämre villkor och säger upp de gamla korten?

Kan det vara så att Santander, som inte har svensk bankoktroj, eventuellt följer norska regler om de är mer förmånliga för konsumenten?

Mitt Santander löpte bara vidare under giltighetstiden på kortet, sedan var det slut. Menar du att hon fått förnyat kort med gamla villkoren?

Mitt Santander löpte bara vidare under giltighetstiden på kortet, sedan var det slut. Menar du att hon fått förnyat kort med gamla villkoren?
Vi snackade precis om det för jag var tvungen att fråga, nä inte än i alla fall kortet löper till 2020 så efter det vet vi ;-( Högst troligt inte då med din erfarenhet i bagaget.

Ändock "generöst" om man jämför med Ica o Coop som ändrar för alla "direkt"

Stämmer verkligen detta? Mig veterligen så har den norska Santander en svensk filial som har bankoktroj. Hur menar du annars att Santander bedriver sin verksamhet i Sverige?

Toppen