Senaste nytt

COOP Medmera mer

Försökte ringa in nu (de stänger 18) men gick inte att komma fram. Fullt upp på deras churn nu antar jag ;) Fick ett "Tack för samtalet men många ringer just nu".

Santanders MC beställt och Amex kommit i brevlådan nästa vecka. Tråkig utveckling men hoppas att Coop har något medlemskort (ej bankkort/kredit) som man åtminstone kan samla poäng på då vi alltid handlar vår mat hos Coop. Annars får vi prioritera Ica istället.
 
Mitt Santander löpte bara vidare under giltighetstiden på kortet, sedan var det slut. Menar du att hon fått förnyat kort med gamla villkoren?

Detta stämmer inte. Jag har det gamla ”Mitt kort” och när det löpt ut så fick jag inget nytt. Ringde då in och frågade Santander. De sa att självklart ska du få ett nytt kort, har det inte kommit än? Nej sa ja. Fick mig att undra om de först med flit inte per automatik skickat ut ett nytt kort. Tror inte så många bemödar sig att ringa in. De bekräftade att kortet inte marknadsförs/säljs längre men de som redan har kortet behåller samma fördelar, med förnyande kort.

Ett par dagar senare hade jag ett nytt ”Mitt kort” i brevlådan. Nytt kort, gamla villkor.
 
Ni som har sagt upp kortet, fick ni tillbaka kortavgiften? Funderar på om det är lika bra att säga upp nu med en gång eller vänta in till nästa årsavgift, så får satsa på att maxa Coop-poängen tills dess. :D
 
Jag fick tillbaka för de månader som jag inte utnyttjade
Samma här. Dock skulle jag nog rekommendera att ta utbetalningsavgiften istället för att få det transfererat till bankkonto. Valde det senare alternativet och processen är nu uppe i 2-3 veckor och inte avslutat då de först ska skicka mig ett formulär som jag sedan ska skicka tillbaka (portro behöver bekostas av dig).
 
Du menar det är bättre att man väljer att få en utbetalningsavi som man kan lösa in i mataffär, på bensinmacken eller hos sin bank? (för då sker avslutet direkt?)
 
Jag sa upp kortet för några månader sedan över telefon. Jag bjöds på ett annat alternativ för returen på årsgiften: helt enkelt inte betala in hela utestående skulden på kortet. Damen från kundtjänsten angav precis hur mycket jag skulle betala in (dvs utestående skuld - returen av årsavgift). Gjorde inbetalningen och ringde tillbaka, varefter kortet stängdes direkt.
 
Toppen