Senaste nytt

COOP Medmera mer

kaktusen

Medlem
Mitt hat för Coop är tillbaka. Innan kortet tyckte jag denna kommuniströrelse var värdelös, inom alla områden, men Coop MMM fick mig att ändra åsikt. Det var fantastiskt att kunna betala räkningar till ingen eller låg avgift. Eftersom jag betalar rätt stora belopp via Betalo har jag ofta varit i kontakt med kundtjänst. De har lite oväntat varit mycket trevliga och hjälpsamma. Verkligen en positiv upplevelse.

Nästa vecka avslutas kortet och det blir då SAS MC samt Amex Elite. Alla betalningar via Betalo kommer nu att ske med Amex Elite. Lite dyrare med 1.25% i avgift men sett till hur mycket man får vid en välplanerad bonusresa i F är detta inga stora pangar.
 

Meazza

Medlem
Du kan nog lungt räkna med att SAS MC kommer med nya reglar när som helst nu. De drabbas ju lika av de nya reglerna.
Å andra sidan så lär väl en affärsmässig bedömning göras i varje fall. De som har haft ett sämre erbjudande från början har ju ändå lite mindre fallhöjd så att säga. Skulle alla gå in och halvera sin återbäring så är det ju förmodligen lika med slutet för vissa av korten.
 

mha321

Medlem
Å andra sidan så lär väl en affärsmässig bedömning göras i varje fall. De som har haft ett sämre erbjudande från början har ju ändå lite mindre fallhöjd så att säga. Skulle alla gå in och halvera sin återbäring så är det ju förmodligen lika med slutet för vissa av korten.

Man får nog fortfarande räkna med försämring på det kortet också. Men förhoppningsvis inte halvering.

Om de inte tjänar pengar på korten, då är ju "slutet för det kortet" positivt för utgivaren...

Är det någon som sett om några av mc/visa korten har försämrat eller tagit bort sina försäkringar? Jag trodde faktiskt det var en av de saker som skulle få stryka på foten rätt snabbt, men verkar ha haft fel. Men det är kanske för att de även där är bundna i längre avtal med försäkringsbolaget.
 

drW

Medlem
Mitt hat för Coop är tillbaka. Innan kortet tyckte jag denna kommuniströrelse var värdelös, inom alla områden, men Coop MMM fick mig att ändra åsikt. Det var fantastiskt att kunna betala räkningar till ingen eller låg avgift. Eftersom jag betalar rätt stora belopp via Betalo har jag ofta varit i kontakt med kundtjänst. De har lite oväntat varit mycket trevliga och hjälpsamma. Verkligen en positiv upplevelse.

Nästa vecka avslutas kortet och det blir då SAS MC samt Amex Elite. Alla betalningar via Betalo kommer nu att ske med Amex Elite. Lite dyrare med 1.25% i avgift men sett till hur mycket man får vid en välplanerad bonusresa i F är detta inga stora pangar.
Kostar Amex på Betalo bara 1,25% trodde det var 2,5.
 

Meazza

Medlem
Man får nog fortfarande räkna med försämring på det kortet också. Men förhoppningsvis inte halvering.

Om de inte tjänar pengar på korten, då är ju "slutet för det kortet" positivt för utgivaren...
Exakt. Ett SAS-MC med 5 Eurobonus-poäng per spenderad hundring har knappast ett existensberättigande i längden. Och då är alternativen för utgivaren att erbjuda mer eller att dra in kortet.
 

ekf

Medlem
Läste om den försämrade poängintjäningen med fakturan idag, trist. Å andra sidan känns det nu än mer rätt att jag beställde Skandiabankens Visa kreditkort häromdagen... Som kund sedan tidigare kostar ju det ingenting extra jmf några hundra hos konkurrenterna...
 

Holger37

Ny medlem
Jag har precis skaffat kortet och inte ens hunnit aktivera det, men borde förstått att det var för bra för att vara sant när jag såg vad som hände med mitt ICA kort.
Dock är Coop fortfarande betydligt bättre då ICA införde både valuta påslag och tog bort alla poäng utanför ICA.
 
Exakt. Ett SAS-MC med 5 Eurobonus-poäng per spenderad hundring har knappast ett existensberättigande i längden. Och då är alternativen för utgivaren att erbjuda mer eller att dra in kortet.

Jag behåller SAS MC även om de halverar poängintjäningen. Jag hade tidigare Eurocard Gold i 15 år och det gav mig 0 poäng och samma försäkring som SAS MC. Dessutom med högre avgift.

För mig är SAS MC en gratis backup för AmEx Elite.

Men jag kan hålla med om att 5p/100kr skulle kännas snålt och ovärdigt. Frågan är om SAS skulle stötta MasterCard mer för att kunna behålla villkoren utfall MasterCard inte ser kortet som lönsamt. SAS har ju också en uppsida med lojala kunder som samlar poäng.
 
Toppen