Senaste nytt

COOP Medmera mer

adhoc76

Medlem
Makalöst dåligt.... Antar att det bästa komplementkortet till Amex därmed blir SAS MC? Och att dra medlemskort utan Mastercard och betala med Amex när man handlar på Coop? På ställen där Amex inte funkar är intjäningen högre med SAS Amex. Är det rätt uppfattat?
 

drW

Medlem
Förändringarna kommer slag i slag. Svårt att se hur man ska göra. Får kanske återgå till Santander för uttag och betalningar utomlands och sas mastercard hemma. Har ingen ork att räkna på vad som blir bäst nu....
Hoppas att de åtminstone har något tillfälle med överföringsbonus snart då jag missade att flytta poäng innan försämringen.
 

pt98ssy

Medlem
Om man likställer VISA och MC så blir nog Skandias kort billigare om man nu inte är guld. 1,6% valutaavgift kontra 2,0%, och 240 kr/år mot 395 kr/år.
 

flierman

Medlem
Surt sa räven, det som började så bra blev inte så bra. Så då blir det samma sak för mig, avsluta COOP och gå tillbaka till SAS MC igen då eller vad finns egentligen för alternativ om man vill kunna växla till EB, något annat än COOP och SAS MC som gör det (Förutom de dyra Amex, Diners etc)?

COOP var ju bra eftersom man kunde båda växla till Nordic Choice och EB
 

olo

Medlem
Om man likställer VISA och MC så blir nog Skandias kort billigare om man nu inte är guld. 1,6% valutaavgift kontra 2,0%, och 240 kr/år mot 395 kr/år.
Skandiabankens kreditkort har ingen årsavgift, däremot kostar det vanliga bankkortet 20:-/månad från år 2. På det kortet är intjäningen 5p/100kr, istället för 10p/100kr som det är på kreditkortet.
 

Ubbe

Medlem
Surt sa räven, det som började så bra blev inte så bra. Så då blir det samma sak för mig, avsluta COOP och gå tillbaka till SAS MC igen då eller vad finns egentligen för alternativ om man vill kunna växla till EB, något annat än COOP och SAS MC som gör det (Förutom de dyra Amex, Diners etc)?

COOP var ju bra eftersom man kunde båda växla till Nordic Choice och EB
Du kan nog lungt räkna med att SAS MC kommer med nya reglar när som helst nu. De drabbas ju lika av de nya reglerna.
 
Toppen