Senaste nytt

COOP Medmera mer

Tråkigt när det inte funkar, har varit med om snarlika scenarion med mitt Amex i Sverige. Vissa terminaler tar emot kortet och man får slå kod men sen står det medges ej. Ringde Amex och de ser inga nekade transaktioner. Tänkte inte mer på det så hände samma sak igen några veckor senare och då hjälpte mig Amex att se att stället inte tog Amex och koden på terminalen bör vara medges ej/gäller ej här konstigt nog.

Jag har varit med om samma sak i Sverige med mitt Amex och orsaken var i mitt fall att kortläsaren inte var "online" som den skulle vara så det är ju möjligt att du råkat ut för samma sak.

Coop Mastercard hade något problem igår med vissa kort sa kundtjänst. Fick medges ej på struntsumma i parkeringsautomat och en resa för 10k gick inte igenom med mitt huvudkort. Tog extrakortet och betalningen gick igenom direkt.

+1
Kan nämna att jag är i Bogota och försökt ta ut pengar via ATM med Coop Master Card på olika banker 3 ggr utan att lyckas. Blev också nekad vid internetköp härifrån. Kortet fungerade på vägen hit bla i USA. Ringde via Skype Coop bank som tyckte det hela var konstigt, allt såg bra ut enl henne. Hon kunde inte ens se några försök till uttag/köp. Tyckte jag skulle försöka igen, också provat men blev nekad igen. Tur att jag också har ICA mastercard för detta kort funkar klockrent här liksom Amex. Kan vara Coop bank har någon spärr i Colombia som inte ens bänktjänstemännen vet.
Funkade för mig i BOG i juli. Men råkade ut för samma sak som du i Serbien i våras. Coop:s master card ska man inte lita på enbart.

Edit: Funkar fint i BUE just nu

Jag har varit med om samma sak i Sverige med mitt Amex och orsaken var i mitt fall att kortläsaren inte var "online" som den skulle vara så det är ju möjligt att du råkat ut för samma sak.
Har haft det problemet med Coop också. Måste välja credit utomlands även med pengar på kortet, och om läsaren är offline går det då inte igenom.

Till något helt annat. Vet inte om det har lagts upp redan, men det finns en ny poängbomb :)

Attachments

• image.png
    image.png
    246,4 KB · Visningar: 411
Till något helt annat. Vet inte om det har lagts upp redan, men det finns en ny poängbomb :)

Blev ny favorit hos familjen, pizzakit, mozzarella, chèvre, Serrano, ruccola, honung och balsamicocreme...

Följdfråga på poängbomb, gäller erbjudandet en gång per hushåll? Står inget om det men jag köpte parmesan vid två tillfällen på förra poängbomben och fick bara extrapoäng vid ett av tillfällena.

Tror jag ej, mitt Ica-mastercard har alltid funkat utmärkt i de fall mitt Coop-mastercard ej har fungerat.
Har också ICA MC men när jag betalar med det i terminaler i Sverige utanför ICA så står det väl inte Coop MM som korttyp utan det står väl oftast MasterCard? Eller minns jag i syne?

Angående Debet vs Kredit på ICA så har jag det kortet som när jag handlar på ICA debiterar kontosaldot och gör detsamma vid kontantuttag (även i automater utanför ICA banken) vilket orsakat att jag fått nekat uttag utomlands någon gång när jag inte tänkte mig för och hade handlat för lite för mycket på ICA innan resan och inte hade tillräckligt saldo på sparkontot men gott om utrymme på kreditdelen.

Mitt Ica-kort är debit. Bryr sig bankomater verkligen om ifall ett kort är debit eller credit???
Tekniskt finns möjligheten, och eftersom det skiljer sig i inlösenkostnader finns det handlare som inte tar kreditkorten. Hur det är med bankomater låter jag vara osagt. Bara en tanke att det kan vara det som är anledningen, och att det därför kan lösa sig att testa på en annan Banks uttagsautomat.

Toppen