Senaste nytt

COOP Medmera mer

För att inte gå OT i Amex-tråden så citerar jag här:

Coop-bonusen kommer inte separat (om det är pågående 20 %-kampanj du menar). Man växlar helt enkelt till högre kurs, och poängen kommer in direkt.

Jag fick "bara" 12000 EB poäng x2 för mina 60000 Coop poäng x2 vilket väl är standard växlingskurs? Därför jag undrade om 20% kommer separat.
Edit: Verkar vara 10000 EB poäng för 60000 i vanliga fall såg jag på kontoutdraget. Case closed.

Efter drygt ett års flitigt(?) användande av kortet börjar chippet nu bli slitet. Detta medför att jag inte alltid kan handla med det. Jag har förvarat kortet väl (dvs. i plånbok) och på intet sätt varit oaktsam med det.

Kontaktade kundtjänst för att beställa ett nytt kort fick jag besked om att villkoren säger att det kostar 50:- för att få ett nytt kort. Ingen goodwill var aktuellt och enda möjligheten att få ett nytt kort gratis var om det var ett uppenbart fabrikationsfel på kortet. Hur länge bör ett kort hålla?

Vilket som spelar det ingen roll eftersom villkoren är tydliga på den punkten.

Vad jag dock reagerade på är att man per automatik får ett nytt kortnummer vid beställning av ersättningskort. Detta kan säkerligen ställa till det vid återköp av produkter köpta på Internet samt även vid vissa fall då flygbolag kräver att se kortet som resan betalades med. Jag har inte tidigare varit med om att kortnumret byts ut då man får ett ersättningskort?

Har bytt ut flera av mina andra bank-/kreditkort i förtid (dvs. innan utgångsdatum) utan kostnad. Detta var förvisso mer förekommande innan chippet eftersom magnetremsan hade en tendens att slitas ganska fort.

Så trots att jag på det stora hela när nöjd med Coop Med Mera Mer känns ovan samt de tidigare poängstrulet med betalningar via Klarna helt klart negativt.

• Gilla
Reactions: Gus
Efter drygt ett års flitigt(?) användande av kortet börjar chippet nu bli slitet. Detta medför att jag inte alltid kan handla med det. Jag har förvarat kortet väl (dvs. i plånbok) och på intet sätt varit oaktsam med det.

Kontaktade kundtjänst för att beställa ett nytt kort fick jag besked om att villkoren säger att det kostar 50:- för att få ett nytt kort. Ingen goodwill var aktuellt och enda möjligheten att få ett nytt kort gratis var om det var ett uppenbart fabrikationsfel på kortet. Hur länge bör ett kort hålla?

Vad jag dock reagerade på är att man per automatik får ett nytt kortnummer vid beställning av ersättningskort. Detta kan säkerligen ställa till det vid återköp av produkter köpta på Internet samt även vid vissa fall då flygbolag kräver att se kortet som resan betalades med. Jag har inte tidigare varit med om att kortnumret byts ut då man får ett ersättningskort?

Har bytt ut flera av mina andra bank-/kreditkort i förtid (dvs. innan utgångsdatum) utan kostnad. Detta var förvisso mer förekommande innan chippet eftersom magnetremsan hade en tendens att slitas ganska fort.

Så trots att jag på det stora hela när nöjd med Coop Med Mera Mer känns ovan samt de tidigare poängstrulet med betalningar via Klarna helt klart negativt.

Skicka ett meddelande om att kortet slutat fungera och inte att det strular. Ännu bättre skicka ett meddelande på Facebook. Deras kundtjänst är värdelös men de reagera väldigt fort på FB.
Jag har fått ett nytt kort pga alla strul med Betalo/Klarna utan att ha begärt ett nytt kort.

Ingenting förvånar mig längre när det gäller Coop Med Mera Mer. Jag tycker att du ska stå på dig, om du orkar, och fråga hur länge de beräknar att kortet ska hålla.

Kortet har flera stora fördelar men mycket som har med kundbemötande, användarvänlighet osv är riktigt dåligt.
Jag hade en gång ca 25 000 i tillgodohavande men blev ändå nekad köp eftersom de tyckte att jag hade använt kortet för mycket. Ja ni känner till deras spenderingstak per 8 och 30 dagar.

Toppen