Senaste nytt

COOP Medmera mer

Kollade om jag fick nån träff på Klarna och det fick jag när jag handlade via Apotea.

Pallar dock inte gå igenom alla transaktioner, men ni som saknar dessa poäng är det alla köp ellet bara vissa?

Ringde dem idag angående ett antal köp jag gjorde förra veckan på Lensway (via klarna). Vissa av dem har gett poäng, andra inte. Blev runt-slussad ett tag, men fick till slut bra hjälp. Kan nu ett par timmar senare se att jag fått poängen. Har dessutom fått två extra poäng som kompensation :)
Frågade också om de hade några generella problem med Klarna eller någon annan men de hade de inte, det var han helt säker på...

Har tidigare bara kört AMEX och SAS MC för poäng men beställde nu ett Coop Medmera mer kort som kom på posten idag. Tänkte köra lite Betalo nu när det är gratis och har två fakturor till en hantverkare som skall betalas snart. Jag sökte bara 50 kkr kreditgräns och fakturorna är på mer än så. Vet ni om man kan "förskottsbetala/fyllnadsbetala" till Coop eller om man kan köra en faktura och sedan betala BG till Coop och få dem att räkna av skulden direkt och sedan några dagar efter köra nästa betalning? Fyllnadsbetalning funkade på SAS MC vet jag men på Coop har jag inte fått någon första faktura med OCR etc så jag ser om det är samma. Något som vet?

Fyllnadsinbetalning fungerar så vitt jag vet. Och du kan se OCR-numret på coop.se om du logger in och väljer Kontoinformation.

Har tidigare bara kört AMEX och SAS MC för poäng men beställde nu ett Coop Medmera mer kort som kom på posten idag. Tänkte köra lite Betalo nu när det är gratis och har två fakturor till en hantverkare som skall betalas snart. Jag sökte bara 50 kkr kreditgräns och fakturorna är på mer än så. Vet ni om man kan "förskottsbetala/fyllnadsbetala" till Coop eller om man kan köra en faktura och sedan betala BG till Coop och få dem att räkna av skulden direkt och sedan några dagar efter köra nästa betalning? Fyllnadsbetalning funkade på SAS MC vet jag men på Coop har jag inte fått någon första faktura med OCR etc så jag ser om det är samma. Något som vet?
Hej, hur lång tid tog det att få kortet? Har beställt men har inte kommit något mer än UC på typ 2 veckor...

Hej, hur lång tid tog det att få kortet? Har beställt men har inte kommit något mer än UC på typ 2 veckor...
Två veckor efter jag fick UC brevet så ringde jag kundtjänst och frågade om något var fel. Fick då svar att allt såg rätt ut och att en handläggare hade godkänt min ansökan dagen innan men att de jobbar med "kontrasignering" så ytterligare en handläggare skulle godkänna det. Sen kom kortet två dagar efter. Vet inte om detta är helt sant eller om ansökan fastnat någonstans och de skyndande på efter man ringde in. Tjejen på kundtjänst frågade om det var bråttom med kortet men jag svarade att det var det inte men jag ville ju veta så ansökan var under behandling samt att jag ville komma igång med att samla EB poäng som fort som möjligt då jag idag lägger min spend hos deras konkurrenter.

EDIT: Tog alltså två och en halv vecka med lite påtryckning.

Måste bara skriva ett random inlägg om COOP Medmera Mer här i tråden, apropå en granntråd om kickback på kreditkort. Fokuset på detta forum är (ganska självklart) oftast SAS och EB, men en stor fördel med COOP-kortet har jag märk är ju att de har BRA mycket bättre kickback än den 1% som man generellt räknar på. Nu syftar jag inte på fördelen med Betalo och räkningar, utan vad man faktiskt får för varje poäng! I alla fall om man brukar handla på Coop någorlunda regelbundet:

Det finns ju en poängshop där man kan byta poäng mot varor, och i denna shop har jag märkt att man kan göra riktiga fynd! Förutom att man förstås kan byta mot ren rabatt (30, 50, 100kr osv = 1% rakt av) så kan man få varor för betydlig mer än 1% return. T.ex. kostar ett paket valfri Änglamark sylt 2000 p (borde vara värt 20kr) och för den kupongen kan man köpa blåbär som kostar runt 32 kr, dvs 1,6% return! Det finns massor av exempel, i en lite högre prisklass finns t.ex. 300 kr presentkort på Polarn och Pyret eller Brothers för 22000 p = 1,36 %. Eller en 6 kg brandsläckare för 30000 p som kostar 499 kr = 1,66 %.

Det blir ju bara en "vinst" om man ändå hade tänkt handla dessa saker, men de har rätt bra grejer tycker jag och det är bra mycket bättre än alla andra kreditkorts "shopper" jag har sett. Hos Coop ger de allra flesta poängköp MER än 1% så jag är jättenöjd med kortet UTÖVER att man kan få EB-points...

/Back to topic!

På fråga om efterregistrering ombads jag ta en skärmdump av kontohändelser (på kortet, inte poängsaldot) eller scanna in fakturorna från Coop och om möjligt märka ut samtliga köp från Klarna. Dessa ska sedan skickas till info@coop.se och i ämnesraden ska personnummer framgå.

Efter att ha i torsdags kväll skickat in skärmdump på aktuella betalningar som jag har gjort via Klarna kom poängen in på mitt konto under fredagen. Dessutom med en liten kompensation. Bra jobbat, Coop!

Toppen