Måste bara skriva ett random inlägg om COOP Medmera Mer här i tråden, apropå en granntråd om kickback på kreditkort. Fokuset på detta forum är (ganska självklart) oftast SAS och EB, men en stor fördel med COOP-kortet har jag märk är ju att de har BRA mycket bättre kickback än den 1% som man generellt räknar på. Nu syftar jag inte på fördelen med Betalo och räkningar, utan vad man faktiskt får för varje poäng! I alla fall om man brukar handla på Coop någorlunda regelbundet:
Det finns ju en poängshop där man kan byta poäng mot varor, och i denna shop har jag märkt att man kan göra riktiga fynd! Förutom att man förstås kan byta mot ren rabatt (30, 50, 100kr osv = 1% rakt av) så kan man få varor för betydlig mer än 1% return. T.ex. kostar ett paket valfri Änglamark sylt 2000 p (borde vara värt 20kr) och för den kupongen kan man köpa blåbär som kostar runt 32 kr, dvs 1,6% return! Det finns massor av exempel, i en lite högre prisklass finns t.ex. 300 kr presentkort på Polarn och Pyret eller Brothers för 22000 p = 1,36 %. Eller en 6 kg brandsläckare för 30000 p som kostar 499 kr = 1,66 %.
Det blir ju bara en "vinst" om man ändå hade tänkt handla dessa saker, men de har rätt bra grejer tycker jag och det är bra mycket bättre än alla andra kreditkorts "shopper" jag har sett. Hos Coop ger de allra flesta poängköp MER än 1% så jag är jättenöjd med kortet UTÖVER att man kan få EB-points...
/Back to topic!