Senaste nytt

COOP Medmera mer

Något nytt eller gäller fortfarande något "gammalt" för MedMeraMer?
Vad är det för "röstning" som gav/ger 3000 poäng?
Vad är dealen nu att växla in poäng? Får man ff extrapoäng vid inväxling?
Har varit tyst ett tag och jag tänkte uppdatera mig nu när jag samlat på mig lite poäng som jag skulle kunna växla in. Men kan också sitta lugnt i båten ifall det nu inte ger något speciellt.

@ESSA

1. För närvarande inget nytt (om du syftar till erbjudanden etc.) vad jag vet.
2. Röstningen var för konsumentföreningen i Stockholm, men mig veterligen så är den avslutad.
3. Extradealen är väl också över? Konvertering bör ske vid 60000 COOP-poäng, då detta ger konverteringsfaktor på 0.1667 m0t 0.15 vid växling av 50000 poäng.

Jag har dock några egna frågor:
Någon annan som inte fått poäng för inköp i april?
Hur lång tid brukar det ta innan man får dubblering av poäng vid köp hos partners? Väntat länge nu och börjar snart glömma bort alla SAS-resor..

Blev i dag varse att man endast får 1 poäng per spenderad krona vid köp hos SAS. Har varit av uppfattningen att man får 2 poäng per intjänad krona vid köp med MedMera Mer, men detta gäller tydligen hos alla partners UTOM SAS.
Har man såväl AMEX som MedMera Mer råder jag alltså till köp med Amex hos SAS.

Blev för övrigt ganska upprörd när jag fick informationen, såhär står det nämligen när man läser om MedMera Mer på hemsidan: Det här kortet har extra allt. Det ger dubbla poäng hos Coop, en poäng per krona var som helst i världen där MasterCard gäller och två poäng per krona hos Partners. Perfekt för dig som gillar att resa.

Toppen