Senaste nytt

COOP Medmera mer

Funderar på att skaffa ett med mera och lägga ner SJ prio MC, där det bara ackumuleras en massa poäng jag inte vet vad jag ska göra med, (reser bara i jobbet med tåg). Men när jag läser det här så blir jag tveksam.
Troligtvis är det marknadens struligaste kort, men jag tycker ändå att fördelarna överväger. Men smartast är att säkra upp med ett vanligt kontokort (om du inte redan har det).

Funderar på att skaffa ett med mera och lägga ner SJ prio MC, där det bara ackumuleras en massa poäng jag inte vet vad jag ska göra med, (reser bara i jobbet med tåg). Men när jag läser det här så blir jag tveksam.
För det mesta fungerar det rätt bra, det är bara om man ligger med hög spend som spärrarna slår till. Runt 60 tkr per vecka om jag minns rätt. Men varför inte köra båda korten? :)

Jag har aldrig haft nåt problem (har hänt två ggr) att snabbt häva en spärr efter ett kort telefonsamtal. Nackdelen är ju som sagt om det händer på en fredag eftersom kundtjänst inte har öppet under helgen..

Fick idag mina april trippla poäng :) någon mer som redan fått?

Vet inte vad som triggat just idag då min spend i april redan är över 4k...

Last edited:
Jag hoppas Coop fixar sina spärrar snart... Jag har spend på ca 50K i månaden och får ringa väldigt ofta trots att jag redan satt in pengar i förväg.
Har som väl är alla SAS kort utöver coop. Amex är enligt mig mycket bra.

Toppen