Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jag pratade med Coops säkerhetsavdelning igår och de lät mig göra betalningen. Mailet idag kom från betalo som också stoppade betalningen.

Jag har inte fått svar på ännu om Coop kan återföra beloppet till mitt ursprungliga bankkonto som jag gjort inbetalningen från till en början. Men det får jag både tro och hoppas.

Det är ju inte standard att parkeringsautomater tar Visa/MasterCard utan att de bara tar bensinkort och Amex typ. Var det symbol för MasterCard på de där du nekades?
Jepp mitt andra MC fungerade
Hur länge har du haft kortet? Kommer ihåg då jag skaffade mitt, ville inte fungera i parkeringsautomater de två första veckorna, nu fungerar det utmärkt. Vet inte om det brukar vara så eller om vi endast haft otur.
Fick kortet utbytt i förra veckan, får hoppas att det kommer igång inom kort.

Förmånerna är ju bra än så länge men kundtjänsten och de idiotiska spärrarna..... Min frus kort är nu spärrat av för kundtjänsten oklar anledning. Blir lite besvärligt när man inte kan lita på att kortet fungerar. De skulle även behöva ha kundtjänst öppet på helgerna för att hantera alla samtal om att häva spärrar.

Förmånerna är ju bra än så länge men kundtjänsten och de idiotiska spärrarna..... Min frus kort är nu spärrat av för kundtjänsten oklar anledning. Blir lite besvärligt när man inte kan lita på att kortet fungerar. De skulle även behöva ha kundtjänst öppet på helgerna för att hantera alla samtal om att häva spärrar.
Det låter ju inte bra. Skulle ta ut lite kontanter på ICA förvisso, men blev nekad. Det kanske inte finns tillräckligt med medel på ditt kort sa dom i kassan!? Varorna kunde jag betala iallafall.

Det låter ju inte bra. Skulle ta ut lite kontanter på ICA förvisso, men blev nekad. Det kanske inte finns tillräckligt med medel på ditt kort sa dom i kassan!? Varorna kunde jag betala iallafall.

Du försökte inte "avrunda upp" vid en kortbetalning på ICA? Fick precis höra att sedan en tid tillbaka så är maximalt belopp man får avrunda uppåt 200 kronor. Vill man ha mer skall de göra ett "kontantuttag" efter kortköpet. Dock visade det sig att kassorna hos i alla fall två ICA handlare här i trakten har kvar så de kan trycka ett högre belopp men då får man ett fel av typen "medges ej" eller ibland "för högt belopp".

Du försökte inte "avrunda upp" vid en kortbetalning på ICA? Fick precis höra att sedan en tid tillbaka så är maximalt belopp man får avrunda uppåt 200 kronor. Vill man ha mer skall de göra ett "kontantuttag" efter kortköpet. Dock visade det sig att kassorna hos i alla fall två ICA handlare här i trakten har kvar så de kan trycka ett högre belopp men då får man ett fel av typen "medges ej" eller ibland "för högt belopp".

Precis så, skit samma bankomaten hundra meter bort. Första gången undertecknad varit med om detta dock.

Kan ni tanka med ert kort? Mitt har gett sig på 390:- två ggr på Jet. Jet eller Coop som satt gränsen? Mit andra kreditkort fyller upp tanken.

Toppen