Senaste nytt

COOP Medmera mer

Sitter själv med ~150k poäng och vet inte riktigt hur länge jag ska våga vänta. Känns ju att nån form av Eurobonus erbjudande lär komma förr eller senare, men samtidigt känns ju inte Coop särskilt stabilt och man vet aldrig när de går omkull, devalverar poängen eller helt enkelt slutar SAS samarbetet.

Vem säger att inte SAS går omkull i morgon? Det gäller att sprida riskerna!

Sitter själv med ~150k poäng och vet inte riktigt hur länge jag ska våga vänta. Känns ju att nån form av Eurobonus erbjudande lär komma förr eller senare, men samtidigt känns ju inte Coop särskilt stabilt och man vet aldrig när de går omkull, devalverar poängen eller helt enkelt slutar SAS samarbetet.
Jag tror det är större chans att SAS går i konkurs innan COOP går i konkurs. Personligen skulle jag behålla poängen hos coop tills jag behöver dom hos SAS, eller om det görs en förändring till det sämre vad det gäller konvertering av poängen.

Nu börjar det hamna off topic, men visst är det väl så att om man har hunnit lösa in sina Eurobonuspoäng mot en Star Alliance Award-resa (med andra flygbolag än SAS) så blir man väl inte av med den biljetten ifall SAS skulle gå i konkurs?
Ställ gärna frågan i en egen tråd, har inget med Coop Med Mera mer att göra.
Vet att det har diskuterats tidigare i samband med att SAS höll på att gå i konkurs, möjligt att det ligger i den stora tråden om detta.
Skapar du en ny tråd blir det lättare att söka fram infon för alla framöver

//Moderator

Märkte att det inte går att betala polisens ordningsbot med Medmera/betalo. Det är ju lite trist eftersom dessa kan rendera ganska signifikanta belopp och man vill ju iallafall få nåt för pengarna ;)

Jag vet en kille som gjorde det med sitt kreditkort och fick EBC poäng via Betalo.
Som vanligt är det inte killen i brevfilmen som det handlar om i verkligheten ;)

5000 poäng kom in idag som kompensation. Vet inte vart poängen som fattades registreras (kanske på korrekt datum/plats i listan)?

FYI, så var jag i kontakt med kundtjänst härom dagen och det framkom då att de ändrat sina interna "hemliga" köpgränser till det bättre. Tidigare var det ju max 50k per 8 dagar. Nu är det max 75k per 24h, sedan hade de en (höjd) gräns för 8 dagar och en gräns för 30 dagar som killen inte visste exakt vad de låg på. Man kunde dock inte handla för 75k om dagen varje dag utan att slå i de andra 2 taken... ;)

FYI, så var jag i kontakt med kundtjänst härom dagen och det framkom då att de ändrat sina interna "hemliga" köpgränser till det bättre. Tidigare var det ju max 50k per 8 dagar. Nu är det max 75k per 24h, sedan hade de en (höjd) gräns för 8 dagar och en gräns för 30 dagar som killen inte visste exakt vad de låg på. Man kunde dock inte handla för 75k om dagen varje dag utan att slå i de andra 2 taken... ;)
Äntligen! :)

Toppen