Senaste nytt

Concierge - flipp eller flopp

Skulle boka bord på Mathias Dahlgren´s Matbaren nästa fredag och såg att det inte fanns några lediga bord, varken i baren eller i restaurangen. Ringde Amex Platinum och frågade och han lovade att återkomma under dagen alternativt på måndag. Efter 10 minuter ringde han upp och bekräftade ett bord åt oss.

Detta var min första erfarenhet med concierge-service och jag måste säga att jag inte kunde varit nöjdare, otroligt bra service! :)

Under ett antal år när jag hade Amex Platinum nyttjade jag deras concierge ett flertal gånger till att boka utsålda konserter. Bl.a. AC/DC på Wembley, Bon Jovi på O2 i London och Scorpions i Tyskland och varje gång med lyckat resultat. Den hetaste biljetten (AC/DC) levererades till hotellrummet i London 4 timmar innan konserten. Inte vid något av tillfällena har det handlat om några "svarta-börs-priser" utan varit i nivå med ursprungspris trots att alla konserterna varit utsålda.

Under senaste året har jag försökt att nyttja Visa Infinite's concierge utan framgång, dom hittade inga biljetter till AC/DC på Wembley i våras och de lyckades inte heller hitta något hotell till oss i Oslo, vilket jag tacksamt fick hjälp här på forumet med. Rent generellt anser jag Amex betydligt mer serviceinriktade än Visa vad det gäller conciergeservice. Troligtvis kommer Visakortet att sägas upp till förmån för ett Platinum igen.

När jag tänker efter. Faktiskt försökt 2 ggr med A'x fina erbjudande. AC på Stadion och Maiden på Friends. Gått åt H båda gångerna. Maiden löste sig med Tele2 av alla bolag.

Så kommer jag ihåg att min kund via A'x fixade biljetter till en Champions League-match i Rom. Bara några timmar innan matchstart.
Tror han körde Conciergeservicen.

Det verkar helt bero på vem som sitter bakom spakarna hos Amex. Ibland blir jag lite förtvivlade hur dåliga de är på Googla.

När jag skulle åka till Svalbard nu i januari kontaktade jag dem för att få en restaurangbokning på Huset, vilket tyvärr visade sig var stängt den veckan. Så jag bad om en annan restaurang, vilket de återkom med att de inte kunna hitta någon. Efter några snabba slagningar på Tripadvisor så hade jag bokat en ny (tämligen bra) restaurang själv. Nästan samma sak på den här nyår i Berlin när jag behövde en restaurang för 8 personer på nyårsafton.

Jag vet inte om de helt enkelt inte har rätt verktyg och egen reseerfarenhet för att kunna göra ett optimalt jobb (det är ju i regel väldigt unga personer som jobbar där verkar det som).

Men i ärlighetens namn, ibland briljerar de...

Hur får jag kontakt med den? Har aldrig utnyttjat men skulle behöva ha biljetter där det är slutsålt. Tänkte ge det en chans

Toppen