christian-r
New member
Når I anvender Concierge til at booke bord på en restaurant er det så efter at I har forsøgt at booke direkte hos restauranten (og det ikke har været muligt..) eller vender I jer til conciergen først?
thsred skrev:En liten OT fråga... Men när jag hade AmEx platinum så fick man fortfarande betala bokning/biljetteringsavgift hos AmEx resebyrå. Är det något som andra har märkt. Tror det kostar ca 500 kr och visst det är en liten summa om man betalar för kortet, men samtidigt så kan man ju tycka att om man betalar för ett platinumkort så kan de också stå för bokningsavgiften.Klicka för att utvidga...
Ozz skrev:Under ett antal år när jag hade Amex Platinum nyttjade jag deras concierge ett flertal gånger till att boka utsålda konserter. Bl.a. AC/DC på Wembley, Bon Jovi på O2 i London och Scorpions i Tyskland och varje gång med lyckat resultat. Den hetaste biljetten (AC/DC) levererades till hotellrummet i London 4 timmar innan konserten. Inte vid något av tillfällena har det handlat om några "svarta-börs-priser" utan varit i nivå med ursprungspris trots att alla konserterna varit utsålda.Under senaste året har jag försökt att nyttja Visa Infinite's concierge utan framgång, dom hittade inga biljetter till AC/DC på Wembley i våras och de lyckades inte heller hitta något hotell till oss i Oslo, vilket jag tacksamt fick hjälp här på forumet med. Rent generellt anser jag Amex betydligt mer serviceinriktade än Visa vad det gäller conciergeservice. Troligtvis kommer Visakortet att sägas upp till förmån för ett Platinum igen.Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:Hur får jag kontakt med den? Har aldrig utnyttjat men skulle behöva ha biljetter där det är slutsålt. Tänkte ge det en chansKlicka för att utvidga...
tack, hittade inte på hemsidan men antagligen söker jag fel. Ska kolla på kortet.Moco skrev:Numret finns på baksidan av ditt kort. Alternativt på hemsidan.Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:tack, hittade inte på hemsidan men antagligen söker jag fel. Ska kolla på kortet.Är det samma som kundservice?Klicka för att utvidga...
tack, jag mailade dom och fick snabbt svar. Tack för all hjälpMoco skrev:Ja, jag föreslår att du testar. Du får ett par val när du ringer numret.Klicka för att utvidga...