Är rätt så ny på det här (har nyss köpt Rezidor-aktier och väntar på min uppgradering till Gold Elite), så har ett par frågor kring dessa 2-4-1/4-4-2.
Ska åka till Tallinn en helg i slutet av februari från fredag kväll till måndag morgon (dvs tre nätter). Alltså kan jag betala för fredag natt och få lördag gratis med en 2-4-1. Försökte boka hela helgen med den koden och fick då till svar att jag endast kan bo två nätter med den koden. Vill jag stanna just tre nätter måste jag alltså göra två bokningar - först en från fredag till söndag (med 2-4-1) och sen en till från söndag till måndag.
Går det på något sätt (genom att boka via telefon kanske?) att använda 2-4-1 i en längre bokning? Dels är det skönare att ha allt på samma bokningsbekräftelse, och sen vill man kanske inte (om man nu inte är ute efter att maximera stays eller nåt sånt) checka ut och in igen. Jag antar att det säkert går att lösa vid incheckning så att man kan slå ihop bokningarna så att man får behålla samma rum hela tiden, men vore skönt att kunna fixa detta i förväg.
Just för denna resa är dock detta ett mindre problem då det finns två Radisson i Tallinn (relativt nära varandra), så jag lutar nu åt att boka fre-sön 2-4-1 på ett hotell och lör-mån 2-4-1 på det andra och byta någon gång där i mitten. Blir ju typ samma pris ändå.
Sista frågan: Jag är ju alltså inte uppgraderad till Gold Elite än, men kommer det ändå att funka om jag bokar 2-4-1 nu, så länge jag har fått Gold Elite-status som jag kan visa upp när det väl är dags att checka in på hotellet?