Senaste nytt

Club Carlson Gold förmån: 2-4-1 & 4-4-2 rabatt

Det kan vara möjligt att ringa hotellet och förklara att du kommer först på fredag men vill ha tillgång till rummet direkt från morgonen och därför har bokat natten före. Har hört talas om en del som gör så för att garantera rum vid ankomst.

OK. Tack för tipsen. Nu har jag dock bokat, och gjorde så att jag körde på två överlappande 2-4-1-bokningar på de två olika Radisson-hotellen, så får jag en chans att testa båda och se vilket jag föredrar också.

Har man två bokningar samma dag så brukar du inte få poäng för den senare av bokningarna numera så rekommenderar att du bokar en natt bara på det ena av hotellet och inte har två nätter samtidigt på olika hotel.

Om jag bokar 2-4-1, måste jag (som är guldmedlem) stå som "bokare" för att få rabatten?
Eller räcker det med att jag är "guest" i rummet?

Om jag bokar 2-4-1, måste jag (som är guldmedlem) stå som "bokare" för att få rabatten?
Eller räcker det med att jag är "guest" i rummet?

Mig veterligen måste du boka för att kunan nyttja rabatten. Varför skulle du inte vilja ha bokningen på dig själv?

Personen i ditt sällskap får väl investera i ett guldkort då. Det är ju bara att köpa 200 Rezidor-aktier, vilket i sig har varit en bra affär.

• Gilla
Reactions: Gus
läser man på club carlsons sida så står det:

Terms and Conditions
Two days advanced booking required.
Valid for up to two rooms max. One of the rooms must be occupied by a member.
Breakfast and taxes inclusion depend by hotel and local policy.
Dates must be consecutive and include a Friday or Saturday.
Rate shown is for the first night and the second night is for free.
Two night minimum stay required.
Offer subject to availability and valid at participating locations in Europe, the Middle East and Africa except at Radisson® Edwardian Hotels.
Offer must be booked on clubcarlson.com or the Member Service Center; and ask for the 2 for 1 Weekend Extend Offer.
Member must present Elite Gold card upon check-in.

Jag ser inte man måste stå för bokningen men bo i rummet, fast och andra sidan är det kanske lättare att be de på hotellet att helt enkelt ändra namnet på fakturan?

Jag ringde hotellet och frågade. Dom sa att jag ska göra bokningen på mig först, sen ringa och be dom ändra namnet på "bokaren". Jag får inga poäng då men får åtminstone nyttja 2-4-1

Toppen