Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Sist jag bodde på Park Inn, Arlanda, tror jag att jag bara fick 5%... Men det var så lite det hade gjort på den lilla summan, så jag iddes inte hålla på. ;)
På park inn på arlanda får man bara 5% tror jag, för det fick jag de två gångerna jag ätit där iaf.

Jag kan inte minnas att jag läst att det ska tillämpas olika procentsatser på olika hotell. 5% för basnivå, 10% för silvernivå och 15% för guldnivå osv är det enda jag har sett att det står. Och att det gäller på heldagsöppna restauranger.

Du menar "jag köper och sedan går aktiekursen ner"?

:) Har man hyfsad snurr på övernattningar och uppgraderingar så kommer den 50%-iga boosten på det du spenderar att troligen kunna täcka upp för en rejäl nedgång på aktien. Jag har inte räknat på det ännu, men säg man jämför kostnaden att köpa de poäng som man får via 50%-boosten. Då tror jag att du inom ett till två år har tillbaka din investering på ca 4500 kr. Risken man tar är att ju att det bli kk. Men för man över sina poäng till ett FFP, varje gång man prickar 100 000 p och tar ut resan, så vill jag säga att man minimerar sin risk.

Club Carlson Guld och Concierge medlemmar borde få 10% rabatt med koden RSGPWKG för veckoslutsövernattningar. Jag tror att det är en gammal kod från Goldpoints-tiderna, men den verkar fungera fint ännu. Råkar någon veta om det är begränsat hur många rum man kan boka med ett kort? Jag skulle behöva boka 3 rum.

Vidare, hur bör man göra för att boka in en extrasäng på rummet? Har kollat att rummet tillåter en extra säng, men ändå kan jag inte boka 3 pers i rummet. Fungerar det om man lägger in det som en special request?

Vet inte om det finns någon begränsning men en kollega bokade ett antal ca 5-6 rum på en inköpsresa vi hade och fick poäng för alla utom mitt eftersom jag lämnade mitt kort vid incheckning..

Toppen