Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

You wish.

Tror jag fick typ 67k US Dividend miles när de hade 50% bonus på konverteringar, så räkna med att dina CC poäng ger ca 40k US miles.

Jag känner mig som en idiot nu. Med de många generösa promos CC haft på senaste tiden så hade jag tjänat på att boka ett rum och betalat för det här hemma i gbg (bara gå ned och checka in) och jag hade tjänat igen det när jag växlat in alla poängen på kommande semester.

Jag känner mig som en idiot nu. Med de många generösa promos CC haft på senaste tiden så hade jag tjänat på att boka ett rum och betalat för det här hemma i gbg (bara gå ned och checka in) och jag hade tjänat igen det när jag växlat in alla poängen på kommande semester.

Och så kunde du plocka på dig lite tvål och toapapper när du är en sväng inne på rummet.

I augusti har jag dragit in +200 000 poäng på ett par månader efter kampanjerna bland annat. Har någon förslag på vad man kan göra med 220 000 poäng cirka?

Växlar du i block om 100 000 p, så får 18 000 miles i de flesta program, dvs du har 36 000 p. Så länge hotellkedjan där man har poängen verkar ha stabil ekonomi, och det inte kommer några enhancements, så kan man ju låta poängen ligga där till man bestämt vilket FFP man vill föra dem till.

Jag använde faktiskt mina poäng till att boka 16 hotellnätter (med lite hjälp av en bc.se medlem) nu när jag ska till USA i höst istället för att försöka mig på att uppgradera min flygning med LH hem från SFO.

Jag har inte många poäng hos just Club Carlson men använder uteslutande mina andra hotellpoäng till att boka hotellawards, har aldrig konverterat till FF-mil. Jag har ingen aning om vad som egentligen ger mest "bang for the buck" men om det kommer till kritan och jag måste välja så bor jag hellre riktigt bra och flyger ekonomi till hotellet (!). Kanske ett helgerån att erkänna detta på den här sajten :eek:

bokade Radisson Blu i London..fick ingen uppgradering el ngt för att jag var guld..ungeför lika mycket ekännande som att vara topfloor på scandic dvs nada...

Tror inte att du missade något. Det hade ju varit en utgift för dig ändå och Radisson i GBG är ju knappast en billig hotel.

Tror inte att du missade något. Det hade ju varit en utgift för dig ändå och Radisson i GBG är ju knappast en billig hotel.

Njaeä, Jag betalade iallafall 995 för en natt blev uppgraderad till businessrum plus att jag fick en halvliter vatten och en frukt tallrik :rolleyes: och fick totalt 70.000 poäng för den natten. Det tyckte jag var värt med tanke på att jag ändå skulle tillbringa en natt i GBG :)

/flapps

Toppen