Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Har en liten fundering på hur de räknar poängen man får. Det står ju att man får 20 poäng per dollar, men räknar jag rätt har de en växelkurs som säger att en dollar motsvarar ca 8.35 svenska kronor, alltså en mycket dålig växelkurs för oss. Någon mer än jag som har tänkt på detta?

Jag har räknat på några till men hamnar där i krokarna om man räknar på vad jag betalt mot hur mycket poäng jag får.

Ja! Jag har också reagerat på detta, och funderat på om det är en löjligt felaktig växelkurs eller om de räknar på en summa utan moms.

Så är det nog. det står såhär
Program members may collect 20 points per U.S. Dollar for eligible, paid stays including food and beverage purchases charged to their room (excluding tax and other charges) at:

Radisson® hotels
Radisson Blu hotels
Radisson Blu Edwardian hotels
Country Inn & Suites By CarlsonSM hotels
Park Inn by Radisson hotels and
Park Plaza® hotels

På baksidan av medlemskortet finns hela företagsfamiljen uppradad med loggor. Bl a T. G. I Fridays, är det så att man får poäng även där?

Jag försökte få rabatt på TGI Fridays i Las Vegas för ett tag sen (med hänvisning till kortet). Då frågade dom "hur mycket rabatt brukar man få?"
25% sa jag och det fick jag oxå :D
I Wien fick jag 10%.
I båda fallen blev rabatten omvandlad till dricks :)

I augusti har jag dragit in +200 000 poäng på ett par månader efter kampanjerna bland annat. Har någon förslag på vad man kan göra med 220 000 poäng cirka?

Toppen