Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

- Kontakta företaget ( Investor Contacts | Radisson Hospitality AB ) och fråga när du kom med i aktieboken och hur ditt aktie-antal utvecklats (om du köpt i omgångar, deltagit i emission så kan antalet förändrats).
Det där går inte med lätthet att ta fram av Radisson. Är det direktägda aktier (via VP-konto) så är det möjligtvis lättare, men är det aktier ägda via depå, vilket är vanligast, så rapporterar depåinstituten in innehavet till Euroclear månadsvis. Endast aktuellt innehav redovisas, vilket i och för sig kan jämföras med innehavet vid tidigare avrapporteringstidpunkter, men hur det har köpts och sålts har man ingen aning om. Om jag minns rätt så kan man söka något år eller max två år tillbaka i Euroclears gränssnitt. Möjligtvis har då bolaget någon sidoordnat register, men det kan potentiellt strida mot GDPR-förordningen gissar jag.

En liten återrapportering på hur processen fungerar nu:

Den nya mail-adressen som jag hittade i Club Carlson Gold Elite genom aktieköp | Sida 74 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor fungerade bra. Lite lustigt för först kom där ett auto-reply från en person som meddelade att "jag jobbar inte med det här längre, kontakta någon annan" (ospec.). Men en dag senare kom ett mänskligt svar om att inskickade handlingar var godkända och att man uppdragit åt kundtjänst att fixa ny status "vilket kan ta 4 veckor".

Två dagar senare syntes guld-status på min asidor och på kvällen kom ett mail som berättade att det var klart och upprepade regeln om att "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules."

Hur som helst, totalt 4 arbetsdagar från mail till uppgradering.

Fick bara status till februari 2019, så det var lite "snålt", i alla fall om man utgår från att man börjar på noll och måste förnya sin status innan året är slut.

Fick bara status till februari 2019, så det var lite "snålt", i alla fall om man utgår från att man börjar på noll och måste förnya sin status innan året är slut.
Standard är status till februari månad. Den riskobenägna brukar köpa Rezidor/Radisson i februari, kontakta Radisson för förnyelse, och sälja samma februari månad. Repetera varje år.

"To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules."

Men alltså, jag har sagt det flera gånger om nu - det ÄR enligt reglerna för aktieägarprogrammet att man får guldstatus om man har aktier. Det enda den där strofen säger är att ditt guldkort inte har oändlig giltighetstid.

Men alltså, jag har sagt det flera gånger om nu - det ÄR enligt reglerna för aktieägarprogrammet att man får guldstatus om man har aktier. Det enda den där strofen säger är att ditt guldkort inte har oändlig giltighetstid.
Jag uttryckte mig inte tillräckligt klart.
Jag är fullt medveten om att det fungerar så i verkligheten. Vad jag tänkte på var att om Radisson verkligen hade hållt på att aktieägarna måste återkvalificera sig med nätter så hade det varit kort om tid. Som att ge mig en 6 månaders challenge, men ändå kräva det normala helårets antal nätter.

Standard är status till februari månad. Den riskobenägna brukar köpa Rezidor/Radisson i februari, kontakta Radisson för förnyelse, och sälja samma februari månad. Repetera varje år.
Ja minimera risk, maximera nytta!

Nu hade jag aktierna sedan något år tillbaka, hade bara inte gitit be om aktieägar-förmån.

Jag uttryckte mig inte tillräckligt klart.
Jag är fullt medveten om att det fungerar så i verkligheten. Vad jag tänkte på var att om Radisson verkligen hade hållt på att aktieägarna måste återkvalificera sig med nätter så hade det varit kort om tid. Som att ge mig en 6 månaders challenge, men ändå kräva det normala helårets antal nätter.

Fast det @agehall säger är ju att dom håller sig till reglerna.

Det står inte i reglerna att "aktieägare ska kvalificera sig genom nätter"

Enligt reglerna i aktieägarprogramet så kvalificerar du dig för guld från X datum fram till kvaliferceringsårets slut. Därefter måste du återigen visa att du äger aktier och då kvalificerar du dig för det kvalificeringsåret osv.

Fast det @agehall säger är ju att dom håller sig till reglerna.

Det står inte i reglerna att "aktieägare ska kvalificera sig genom nätter"

Enligt reglerna i aktieägarprogramet så kvalificerar du dig för guld från X datum fram till kvaliferceringsårets slut. Därefter måste du återigen visa att du äger aktier och då kvalificerar du dig för det kvalificeringsåret osv.
Exakt så.

Sälj-rek: Radisson Hospitality | Aktie | Affärsvärlden

"Affärsvärlden satte i vintras en köprekommendation för Radisson Hospitality, då aktien stod i rekordlåga nivåer. Sedan dess har aktien ökat kraftigt och i augusti sålde Radissons huvudägare, kinesiska HNA, över hälften av sina aktier till ett annat kinesiskt bolag.

"Utan kinesiska uppåtvindar faller aktien snart ner mot 25 till 28 kronor", skriver Affärsvärlden och rekommenderar sälj av Radisson-aktien, som stängde på 36:45 kronor på onsdagen."

Sålde faktiskt mina för någon dag sedan på 36,50 (vinst 40%) före sälj-rekarna!

Inte enbart för att ta hem vinst utan för att jag varken tyckte det var speciellt meningsfullt med Radisson guld eller jag trodde på kedjan baserat på det jag ser som kund. Men skön tajming iaf!

Toppen