Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

011430121

Medlem
Har 4 bokningar framöver, brukar normalt bara bli 1-2 bokningar per år
Har redan nått HHD för 2019.
Rezidor portföljen är på plus 1979kr, önskar tips på investerings förslag!
 

intuition

Medlem
Ligger själv plus knappt 2 500kr på REZ (numera RADH)
...
Haha, jag hade helt missat att aktien även bytt ticker. Min lilla widget har fortsatt visa REZT.ST på omkring 26kr och rött. :oops: Ändrade till RADH och ser nu att min bortglömda investering är plus knappt 2tkr, omkring 37% upp! :)

Jag har inte ens gitit be om guld-kort, tänkte att jag skulle spara det tills jag faktiskt planerar att bo på Radison.
 

mackan33

Medlem
Ligger själv plus knappt 2 500kr på REZ (numera RADH), får se om jag orkar avyttra eller låter ligga kvar...

Ska du köpa är det självklart SAS som gäller - det kommer vara en utmärkt långsiktig investering, eller en usel dito; men det kommer bli ett äventyr oavsett!

Får man guldkort så länge man äger aktierna i RADH, eller är det endast första året?
 
Haha, jag hade helt missat att aktien även bytt ticker. Min lilla widget har fortsatt visa REZT.ST på omkring 26kr och rött. :oops: Ändrade till RADH och ser nu att min bortglömda investering är plus knappt 2tkr, omkring 37% upp! :)

Jag har inte ens gitit be om guld-kort, tänkte att jag skulle spara det tills jag faktiskt planerar att bo på Radison.
Haha! Jag är glad jag kunde vara till assistans :D

Personligen tycker jag inte du ska vänta med att inhösta guld-status, lika bra att ha det redo ifall du räknar med att faktiskt bo där inom närtid. Men om du räknar med att avyttra ditt innehav i en kortare horisont så kan det ju så klart också vara vettigt att du matcha precis innan du säljer...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Haha! Jag är glad jag kunde vara till assistans :D

Personligen tycker jag inte du ska vänta med att inhösta guld-status, lika bra att ha det redo ifall du räknar med att faktiskt bo där inom närtid. Men om du räknar med att avyttra ditt innehav i en kortare horisont så kan det ju så klart också vara vettigt att du matcha precis innan du säljer...

...sen så kan det ju ta någon/några veckor att faktiskt få guldstatusen...
 
Toppen