Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Absolut har du rätt i det. Antar att du handlar aktier i fler bolag än Rezidor? Känns som man inte går in i Rezidor för att göra en vinst på sitt kapital på 10-20%, iaf inte folk i den här tråden. Jag var kanske lite otydlig i mitt svar till @Smuffe , men eftersom han verkade ny på det hela med aktier så föreslog jag ett ISK-konto då det är betydligt lättare. Det sköter sig liksom av sig självt.

ISK konto i all ära, det gäller ju då att göra bra aktieköp. Hade jag inte haft mina Rezidor på ett ISK konto hade jag i varje fall kunnat kvitta min förlust på 2500 kr mot någon vinst. Nu får jag ju hoppas på att aktien går upp 32% så det blir plus minus noll. Nu skyller jag inte på ISK kontot uan snarare är det jag som är en dålig investerare.

Får man däremot blodad tand och vill börja handla med aktier lite mer seriöst skulle jag rekommendera ett ISK konto.
Håller med till fullo! Med Avanza start och ISK så kan man leka daytrader utan att (i genomsnitt) göra någon förlust, givetvis under förutsättning att aktierna (totalt på börsen, inte Rezidor tyvärr) i genomsnitt går upp, vilket de gjort stadigt senaste åren. Kostnaden är då enbart schablonskatten för ISK. Mycket större vinstchans än vilket lotteri/spel som helst och minst lika spännande (och svårt), detta då lotter/spel har som bäst en förväntad avkastning på -50% (alltså: minus femtio procent).

Absolut har du rätt i det. Antar att du handlar aktier i fler bolag än Rezidor? Känns som man inte går in i Rezidor för att göra en vinst på sitt kapital på 10-20%, iaf inte folk i den här tråden. Jag var kanske lite otydlig i mitt svar till @Smuffe , men eftersom han verkade ny på det hela med aktier så föreslog jag ett ISK-konto då det är betydligt lättare. Det sköter sig liksom av sig självt.

Det var lite av ironi jag skrev, är helt övertygad om att du har koll på vad du skriver och kan marknaden. Håller helt med dej om ISK konto. Bara för att visa på min egen förmåga som investerare så har jag även ett antal H&M aktier på mitt ISK konto, min därför min just nu lite negativa inställning till ISK kontot. Men det är ju inte ISK kontots fel.

Nu blir det lite off topic, men jag kan "glädja" dig med att du garanterat inte är ensam om H&M. Sitt lugnt i båten bara ;)

Det var lite av ironi jag skrev, är helt övertygad om att du har koll på vad du skriver och kan marknaden. Håller helt med dej om ISK konto. Bara för att visa på min egen förmåga som investerare så har jag även ett antal H&M aktier på mitt ISK konto, min därför min just nu lite negativa inställning till ISK kontot. Men det är ju inte ISK kontots fel.

• Gilla
Reactions: Alf
Nu blir det lite off topic, men jag kan "glädja" dig med att du garanterat inte är ensam om H&M. Sitt lugnt i båten bara ;)
Nu är vi lite OT, men med ISK så är det bäst att agera, inte sitta lugnt i båten. Du kan ju inte kvitta några förluster.
Tror du att de aktier du har kommer att sjunka (alla aktier kan sjunka, även de som redan sjunkit rejält) så ska du sälja. Tror du att aktierna kommer att stiga, så behåller du aktierna, alternativt köper fler.

För att inte hamna galet off topic svara jag såhär: Jag förstår vad du menar, nu kommenterade jag bara just angående H&M.

OnTopic: @Smuffe , se inläggen ovan och fundera/läs på vilken typ av konto som passar dig bäst, ISK eller vanligt aktiekonto. Allt finns att läsa på tex Avanza´s hemsida. Du kan även kolla Nordnet som jag tror har fritt courtage upp till ett belopp.

Nu är vi lite OT, men med ISK så är det bäst att agera, inte sitta lugnt i båten. Du kan ju inte kvitta några förluster.
Tror du att de aktier du har kommer att sjunka (alla aktier kan sjunka, även de som redan sjunkit rejält) så ska du sälja. Tror du att aktierna kommer att stiga, så behåller du aktierna, alternativt köper fler.

Köpte imorse och kontaktade deras kundsupport via hemsidan i inloggat läge. Svarade på deras svarsmail och bifogade där skärmdump. Från Red till Gold Elite på fem timmar. Aktierna nu avyttrade.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen