Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

masaba

Medlem
Trevliga nyheter om kursutvecklingen. Köpte ett knippe Rezidor förra veckan och blev igår uppgraderad till Gold Elite. Att aktien gått upp 8% var en trevlig bonus. Har två bokningar på Radisson nu närmsta veckorna, så blir intressant att se om statusen ger några perks.

Så tack för tipset. :)

Ser att den del av er behållt aktierna efter uppgraderingen. Någon som sålt av efter uppgraderingen, och har ni då behållit status tills slutdatum?
 

FF#1

Medlem
Köpte mina 2012, har förlorat 2000kr, men det kvittar då jag har fått ut så mycket av dem under de år jag har ägt dem. Du behåller status även om du säljer, men måste skaffa nya när de ska förnyas
 

masaba

Medlem
Tack för svar. Lutar väl åt att behålla dem så länge erbjudandet om Gold Elite finns kvar. Är ju en relativt liten peng som sitter där och kan det ge lite uppgraderingar och annat så är det ju aldrig fel.

Är det främst rumsuppgraderingar du fått ut, eller kan man hoppas på något annat? Hur ofta har du fått perks värda något (så som rumsuppgradering ex) tack vara statusen?
 

gdaily

Medlem
Tack för svar. Lutar väl åt att behålla dem så länge erbjudandet om Gold Elite finns kvar. Är ju en relativt liten peng som sitter där och kan det ge lite uppgraderingar och annat så är det ju aldrig fel.

Är det främst rumsuppgraderingar du fått ut, eller kan man hoppas på något annat? Hur ofta har du fått perks värda något (så som rumsuppgradering ex) tack vara statusen?

Uppgradering varannan gång i snitt (i Storbritannien väldigt sällan, i "Östeuropa" varje gång. Rekordet var billigaste lägenhet med utsikt över inlandet till stor svit med havsutsikt på Malta Golden Sands.
Man får väl en liten bonus i poäng också när man är guld, samt oftast en välkomstgåva. Tre flaskor rödvin på Malta...
 

011430121

Medlem
Ser nog lite struligt ut för huvudägaren i Rezidor, nedgång på 7% senast
@Alf, hoppas ni kommer att ha mat på bordet nu till Jul trotts nedgången.
Artikel från lördagens DI
Vad händer här näst?
879C9D5C-0932-4175-8498-1E806C75B7B9.png
 

Alf

Medlem
Ser nog lite struligt ut för huvudägaren i Rezidor, nedgång på 7% senast
@Alf, hoppas ni kommer att ha mat på bordet nu till Jul trotts nedgången.
Artikel från lördagens DI
Vad händer här näst?

Tack för omtanken, det ser ju inte så ljust ut. Dessutom har jag en bunt H&M också. Det blir nog att skippa rökt ål i år. Men pensionerna är ju skyhöga i vårt land så det blir nog bra:D. Ha en bra jul själv.
 

Smuffe

Medlem
Som i SAS-aktietråden... Är det 200st som gäller för Guld Elite?
Vilken marknad/bank köper ni aktierna på?
Jag vill ju inte betala onödigt höga avgifter.
 
Toppen