Senaste nytt

Clarion Stockholm... billigt 5 juli

Sånt här får mig att ifrågasätta varför jag fortfarande läser detta forum och huruvida det är riktat mot frekventa resenärer med förmodat god ekonomi eller till ryggsäcksresande ungdomar med begränsade resurser som hela tiden söker billigaste lösningen på allting. Varför måste allting utnyttjas till max hela tiden? Är alla här snåla gratisätare? Tröttsamt beteende. Eller vill du bara framstå som generös efter att eventuellt, och förhoppningsvis, ha dumspenderat hela 161 kr?
Jag skulle ändå bo i Stockholm. Hade två nätter bokade på At Six. Avbokade 1 natt eftersom jag tänkte vi kunde lägga de 2300 kr vi sparade på en middag på Triton som ligger gångavstånd från Clarion. Middagen gick på under 2000 så resten täcker taxiresan till At Six.

Då vill jag inte besöka frukosten när hotellet är fullbelagt… hu!
När vi gick ner klockan 845 fanns bara en person framför oss. Men det höll på att ta lång tid eftersom hon kom utifrån och hade inget kort att betala med. Till slut erbjöd jag att betala för henne med mitt kort och hon swishade pengarna till mig. Inne i restaurangen var det lugnt och inget problem att komma fram till maten förutom omelett stationen. Där var det kanske 5 personer i kön och kocken klarade av bara 2 omelett på 10 minuter. Och de såg inte bra ut, så ingen omelett.

Det var strul med betalning online och även betalterminaler tidigare under dagen men löstes vid ankomst. Fick uppgradering på ena bokningen till junior suite? med etage, bubbelkopp och bastu på rummet.
Rättar mig själv det var Etage Suiten vi fick. Bra värde för pengarna då rummet vanligtvis kostar över 6000kr denna helg.

30 min kö till omeletten men annars rätt bra flyt på frukosten trots mycket folk. Träffade på flera forumlegender också så det var trevligt. :)

Rättar mig själv det var Etage Suiten vi fick. Bra värde för pengarna då rummet vanligtvis kostar över 6000kr denna helg.

30 min kö till omeletten men annars rätt bra flyt på frukosten trots mycket folk. Träffade på flera forumlegender också så det var trevligt. :)

Trevligt att säga hej!

Frukosten är i grund och botten bra, men jag har svårt för riktigt stora och stökiga frukostsalar.

Av samma anledning som folk här lägger 2500 kr på 6 flygningar utan att spendera tid på destinationen eller flyger RNB-ARN-CPH-OSL-CPH-ARN-RNB samma dag i SAS Plus Pro Bio. För att upprätthålla status. I Strawberry är det dessutom så att man går hela tiden mot lifetime.

Kan meddela att jag först nedgraderades till ett Compact room, sedan avbokades rummet
I ärlighetens namn är det väl lite skillnad på att boka och flyga 6 normalpris-segment för att utföra en challenge mot att boka upp flera rum samma natt på en mistake fare och dessutom boka med flexibilitet och avboka efter att mistake-fare är indragen och ingen annan kan nyttja den?
Plus att annonsera efter någon som kan gå dit och äta din frukost?

Toppen