Tittade på SAS.se idag för en egen resa till SYD nästa år och då föreslogs ARN-CPH-PEK-SYD där sista leg är med Cathay Pacific. Hurvida den blir EB-poäng grundande låter jag vara osagt men konstigt att SAS föreslår en annan allians (även om Cathay kör något slags samarbete där nere med Air New Zealand)Den frågan är enkel - du har nog inte råd att flyga SAS eftersom du lär behöva chartra ett helt plan. SAS flyger, som redan påpekats, inte hela vägen.
Nu känns det lite onödigt bittert här :O Jag försöker så gott jag kan att rätta mig efter era förslag, eller har jag missat något?
Star Alliance flyger alltså inte heller resten av vägen från Hong Kong?
Är du verkligen säker på det? Endast bokningsklasser J, U, O, A, Y, B, H, M, S och E hos Turkish och Y, B, H, M, Q och U hos Thai ger 100% intjäning till Eurobonus. Enligt min erfarenhet är det relativt svårt (i alla fall från Köpenhamn) att hitta billiga biljetter till Bangkok som ger 100% intjäning till Eurobonus.Du kan flyga med Turkish airlines eller Thai enkel till Bangkok, kostar 4100:-. Thai flyger direkt till bkk, med Turkish får du 8 timmar i deras nya lounge.
Thai flyger Bangkok Melbourne direkt, 3500:-
Biljetterna ger 100% miles till Eurobonus.
Om jag till exempel flyger från ARN > CPN eller annan 'knutpunkt', kan jag hitta någon billigare SAS biljett (än 8,000:- ARN > SIN) som tar mig närmare Australien, vartifrån jag kan flyga resten av vägen med *A?
Jag är väldigt novis än sålänge på vilka städer man ska utgå ifrån i sådana här sammanhang
Är du inte lite väl hård nu mot en ny medlem som inte ens varit här på forumet i en vecka?Det känns som att det är läge för trådskaparen att bekanta sig med följande:
Codeshare
Operating carrier
Selling carrier
Star Alliance Gold Lounge
ITA Matrix
SAS linjekarta
När vederbörande bemästrar ovanstående glosor går det nog lättare att planera och diskuterat resan![]()