Senaste nytt

Champagnetråden

Så flaskan på bilden är den som släpptes på systemet och är 750ml med andra ord?
Den här tråden är livsfarlig, har redan köpt för mycket dyr öl senaste månaderna, vill inte börja köpa champagne också :rolleyes:
Nu ser jag att det är jag som är blind :)
Det som citerades var ju inte den bilden jag tittade på, blev helt klart mycket tydligare nu. Jag ska nog avgå från denna tråden igen :)
Gör inte det. Alla är välkomna här!

IMG_2110.jpeg

Fan vilken hets på säljstarter hit och dit här, triggade mig tyvärr.
När jag ringer upp sambon för att be henne smita in på bolaget för att köpa en flaska Andre Clouet dream vintage 2008 så står hon precis utanför, går in och har svårt att hitta det. Lokaliserar vinet på en tillfällig hylla där och går vidare för att plocka lite rödvin, under dom minutrarna hon letar efter efter rätt vin och är på väg mot kassorna var alla flaskor slut, där hade man tur!

Och efter allt triggande här inne slutade det inte där, blev att beställa hem 6 flaskor Gallimard och hittade en Guy Michel på bolaget från 1989, tänkte det låter kul att dricka något från ens födelseår, när ordern skulle slutföras fanns den såklart inte på lager hos leverantören så fick nöja mig med en 1996!

Än så länge har jag kammat noll. Nu när jag sitter hemma och arbetar nästan 100% så har jag inte vägarna förbi något annat än mitt lokala bolag som trotts utfästelse att de efter flytt till större lokaler nu skulle få tilldelning vid special-släppen, så har inte detta hänt. Enligt hemsidan finns det några exemplar av ovan nämnda drycker på ett antal butiker i Göteborg, det får bli nöjesåkning med bilen imorgon på lunchen och hoppas att det finns varor kvar...

Toppen