simon_says91
Medlem
Magnum ser jag, gott gott! Vart fick du tag på den?Har också haft "vit" månad i november, så idag kom denna flaska lägligt på posten.
Visa bifogad bild 115196
Tar nog inte hela i kväll, dock![]()
Magnum ser jag, gott gott! Vart fick du tag på den?Har också haft "vit" månad i november, så idag kom denna flaska lägligt på posten.
Visa bifogad bild 115196
Tar nog inte hela i kväll, dock![]()
Hur ser man att det är Magnum?Magnum ser jag, gott gott! Vart fick du tag på den?![]()
Det ser du efter artikelnumret - ska stå 1500ml i så fall. Denna är en flaska på 750ml. Det vill säga en flaska.Hur ser man att det är Magnum?
Trodde det var släppet på systemet idag
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/charles-heidsieck-9019701/
Så flaskan på bilden är den som släpptes på systemet och är 750ml med andra ord?Det ser du efter artikelnumret - ska stå 1500ml i så fall. Denna är en flaska på 750ml. Det vill säga en flaska.
Så flaskan på bilden är den som släpptes på systemet och är 750ml med andra ord?
Den här tråden är livsfarlig, har redan köpt för mycket dyr öl senaste månaderna, vill inte börja köpa champagne också![]()
Jo, men just bilden som postades ovan så syns varken hals eller volym på flaskan. Men det kanske är den vanliga 750ml flaskan som visas där och inte en magnum?Eller jag kanske tolkade dig fel? Du menar hur man ser det på bilden? Ser man inte antal ml på flaskans etikett så kan man ofta se det på halsen som ser väldigt smal ut i förhållande till resten av flaskan... googla lite bilder så ser du skillnaden
Kan ju kanske stänga tråden iställetEh ja! Den här tråden är verkligen livsfarlig, moderatorerna borde försegla den med varningstext![]()
Personligen tog jag det på den gröna lådan. Jag har köpt den själv samt även de "vanliga" lådorna.Jo, men just bilden som postades ovan så syns varken hals eller volym på flaskan. Men det kanske är den vanliga 750ml flaskan som visas där och inte en magnum?