Senaste nytt

Champagnetråden

011430121

Medlem

Firandet av internationella champagnedagen

På fredag 27 oktober är det internationell champagnedagen, det blir att fira dagen i Barcelona.
Ostron och Champagne gifter sig enligt många, själv föredrar jag drycken naturel utan något att inmundiga vid sidan bredvid.
Källa: vadvivet.se
 

Rickard_O

Medlem

Ostron och Champagne gifter sig enligt många, själv föredrar jag drycken naturel utan något att inmundiga vid sidan bredvid.
Förstår om du är konservativ kring detta och jag ska inte tvinga dig! Men prova chips (en sort med mycket umami typ tryffel eller parmesan), smetana och löjrom! Detta var tio gånger bättre än jag kunde vänta mig, senast jag kombinerade dessa två var med en Charles Heidsieck.
Sen säger väl vissa även rödlök, men det är något jag inte "tål" :D
 

MTheC

Medlem

Firandet av internationella champagnedagen

På fredag 27 oktober är det internationell champagnedagen, det blir att fira dagen i Barcelona.
Ostron och Champagne gifter sig enligt många, själv föredrar jag drycken naturel utan något att inmundiga vid sidan bredvid.
Källa: vadvivet.se
Finns ett antal ställen i BCN med bra utbud av champagne så bör gå att lösa fint. Drack väldigt trevlig Comtes de Champagne 2012 vid senast besöket där.
 

Claes L

Medlem

Firandet av internationella champagnedagen

På fredag 27 oktober är det internationell champagnedagen, det blir att fira dagen i Barcelona.
Ostron och Champagne gifter sig enligt många, själv föredrar jag drycken naturel utan något att inmundiga vid sidan bredvid.
Källa: vadvivet.se
Blir att fira längst fram på SK945 :cool:
 
Kul! Är benägen att hålla med. Sen kan man ju ta steget upp till VVF också. Där tycker jag skillnaden är större men också prisskillnaden så tar man in värde för pengarna i bedömningen så är ju LGA nog bäst.

Hur kände du med 2008, är den redo att dricka eller ska man ge den några år till? Jag tyckte LGAn var alldeles för ung förra året men ibland kan det ändras ganska snabbt.
Jag är verkligen ingen expert, men jag skulle säga att LGA 2008 absolut var redo. Inte alls sluten (som den Churchill 2008 jag provat, fast det var ett tag sen nu). Med det inte sagt att den inte blir bättre, men mitt exemplar var inte för tidig. Jag tyckte den hade sköna mogna toner i sig. Sen har min lagrats i källare som kanske inte alltid är jättekall, vilket kan ha påverkat.
 
Toppen