Senaste nytt

Champagnetråden

Jannes

Medlem
Jag tycker den är vacker - men nackdelen med den är att många Champagnestoppers har lite svårt att få grepp runt den smalare halsen. Men det går ju att lösa genom att tömma flaskan direkt ;)
Du menar man ska halsa den?
*ridå*

Där som jag själv ofta gillar ”form efter funktion” så är det kul att vissa bolag håller fast i lite historiska rötter som detta, även om det kanske är mindre optimalt.
 

Flyer722

Medlem
Ja precis, Ruinarts flaska är väldigt lik hur flaskorna såg ut på 1700-talet. Gillar skarpt den modellen!
Visa bifogad bild 147541
Även LP övergår från den klassiska formen till att ha hela sortimentet likt deras rose idag.
Kommande vintage:
IMG_4136.jpeg
 

rsimon

Medlem
Har inga närbilder men jag kunde köpa två st La Grande Dame 2008 taxfreebutiken för €119 per flaska. Årgång 2015 släpps på bolaget i dagarna för ca 1900 kronor.

I vinshopen köptes en Bollinger La Grande Année Rosé 2012 för €132. Allt är inte värt att kånka på, men en del.

Nu i december har rederiet i övrigt en kampanj att man får 20% rabatt på hela köpet vid köp av 6 flaskor vid ett köp. Man kan blanda allt från Krug till Törley för att få rabatten.

Känns bra att fylla på premiumförrådet lite efter en sammankomst i september då @GOTBound tömde flaska efter flaska.
 
Last edited:

jth

Medlem
Fredagskvällen välkomnas med en gammal bekant. Feuillatte i lite annan skepnad har förgyllt många Oslo-Stockholm för mig innan SAS började spara.
Ja, NF är kanske inte det lyxigaste premiummärket men det har ändå lite nostalgisk kopping för oss som flög mycket SAS förut om åren :)
Tycker den är klart prisvärd och trevlig, man märker vilka bekanta som känner till den när man öppnar en flask. "ja det var ju den SAS hade!"
 
Toppen