Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Det vore något det. Why not. Någon föreningslokal där vi går ihop och köper in några fina pjäser och delar på.
Jag är medlem hos Magnusson Fine Wine där jag lagrar en del av mina viner. Där finns gott om utrymme för att ha en sammankomst (plats för i alla fall 14 personer i samma rum, om man sprider ut sig ungefär det dubbla), och det finns då riktiga glas och hjälp med servering (och möjlighet att beställa mat om man så vill).
 

Sebbeh

Medlem
Jag är medlem hos Magnusson Fine Wine där jag lagrar en del av mina viner. Där finns gott om utrymme för att ha en sammankomst (plats för i alla fall 14 personer i samma rum, om man sprider ut sig ungefär det dubbla), och det finns då riktiga glas och hjälp med servering (och möjlighet att beställa mat om man så vill).

Om man köper till mat, hur funkar det då med egen alkohol? Men det låter faktiskt lite kul med en champagneträff. Alltid gott med champagne
 

MTheC

Medlem
Om man köper till mat, hur funkar det då med egen alkohol? Men det låter faktiskt lite kul med en champagneträff. Alltid gott med champagne
De serveras bara (undantaget när det är olika typer av arrangerade provningar) eget vin. Då det är krav på medlemskap (eller att man är där med en medlem) så tror jag att det räknas som slutet sällskap. Mat måste också förbeställas då den kommer från Bistro Bobonne runt hörnet.
 

Buffy

Medlem
Stämmer, samma sak på Grappe som också ligger på Grevegatan.
Vi har medlemskap på Grappe med jobbet så där kan vi också vara. Bästa vore att sätta ett datum så kan vi kolla intresset här på BC och bestämma vart.
 
2C957A51-EFA9-43BC-AAAB-279454A60E2A.jpeg


Torsdagsbubbel blev Duménil Millésimé 2008.
Legat på jästen minst sex år stod det på baksidan. 1118 på korken - kan det vara när den korkades?

Mycket trevlig. Mineralig doft som växte till lite lite brödig. Elegant och god smak. Påtaglig syra.
Smakerna har jag inte riktigt lärt mig än, men det var nyanserat och komplext.
Har inte mycket att jämföra med, men 389 kr för en 2008 kändes klart överkomligt.
 
Toppen