Senaste nytt

Champagne på tisdagar och resor utbytt mot cellgifter

Kämpa på och lycka till med behandlingen!

Vi har ju inte träffats på Monks än, men det gör vi på en träff i framtiden alt så ses vi i en lounge någonstans i världen :).

Vilken typ har du? Lobulär eller Ductal variant? HER2status?
Vilken stadie är du i?
Oavsett vilket så är mitt tips att stå på dig för att operera bort båda brösten, oavsett vilka genusextensiella tankar man kommer att ställas inför.

Behöver knappast skriva det men jag gör det ändå - stå på dig och fighta för det finns alltid ljus i tunnlarna även när det verkar vara nattsvart.
Om jag fick skulle jag också lämna blod.

All lycka till dig och tappa inte modet! Jag känner 5 kvinnor som drabbats, och det har gått bra för dem alla! Det kommer att vara en otroligt jobbig period men jag tror att det ändå är viktigt att hitta ljuspunkter, detta är början på en ny resa.

Jag har avhållit mig från att skriva i den här tråden för lyckönskningar och "styrkekramar" kan ibland falla platt på nätet om det kommer från någon man inte känner. Nu kan jag dock inte hålla mig längre, cancern skall inte vinna. Så jag säger kämpa, var stark, så stark som du var när du valde att dela detta med oss!! Jag hoppas också att din behandling tillåter något glas champagne då och då, ty det i sig är en slags behandling.

Lycka till!

Jag har avhållit mig från att skriva i den här tråden för lyckönskningar och "styrkekramar" kan ibland falla platt på nätet om det kommer från någon man inte känner. Nu kan jag dock inte hålla mig längre, cancern skall inte vinna. Så jag säger kämpa, var stark, så stark som du var när du valde att dela detta med oss!! Jag hoppas också att din behandling tillåter något glas champagne då och då, ty det i sig är en slags behandling.

Lycka till!

Tack!
Uppskattar dina uppmuntrande ord.
Det är klart att här är många jag inte känner, fast nog känns det ändå att jag är bland vänner.

Jag kan nog ta mig ett glas om jag vill. ;-)
Det är mitt eget val. Jag behöver all styrka jag kan uppbringa. Behandlingen i sig bryter ner så det räcker. Även motmedicinerna så som smärtstillande gör sitt på levern... ;-)

Tror faktiskt inte att jag skulle uppskatta ett glas idag. Smaken förändras och t.o.m. vatten smakar inte vatten längre. Fast det är absolut inget bekymmer på den här resan. Det är som det är och det blir som det blir.

Det kommer att finnas gott om utrymme för flygande korkar och klingande glas framöver! ;-)

I morgon väntar nytt ultraljud och jag är rätt säker på att knölen minskat i storlek. Det skulle vara en delseger. På väg åt rätt håll. Lättare att stå ut och kunna "räkna ner".

Prova att äta mat som du normalt inte gillar, en kompis till mig började få smak för helt andra saker än "normalt", vända på sött och salt lite grann är du en godisgris som gillar söt så testa syrliga/salta osv., kämpa på!

Snabba vändningar.
112 och ambulans till KS igår.
Infektion som måste fås bukt på.

Kan bidra med bild på Landstingets frukost samt amendity kit. ;-)
image.jpg
image.jpg

Loungen erbjöd inga lediga bord så frukosten intogs på plats 13a.

Toppen