Senaste nytt

Champagne på tisdagar och resor utbytt mot cellgifter

agehall

Medlem
Kan vara värt att notera att man i vissa arabländer har en extrem nolltolerans. I UAE räcker det att man hittar spår av narkotika i blodet för att man ska riskera att dömas för narkotikasmuggling...
 
M

Monkey_Class

Guest
@Nemo. Bara för ordningens skull så finns det två undantag när det gäller narkotika klassade lm. Läkemedelsverket är den myndighet som hanterar tillämpning av lagen om import och export av narkotika. Det är olyckligt att myndigheten inte skriver om de två undantag som finns för just kodein och även dextropropoxifen. De två lm kan hanteras inom Schengen utan intyg om man håller sig under 100 resp 135 mg för doserade lm eller 2,5 % i vikt för icke doserade så länge det är för personligt bruk och rimlig mängd för max 30 dagar.
 

ESSA

Medlem
Halvvägs genom min resa kommer lite uppmuntran i form av två VIP-biljetter till cancergalan ikväll.
Tillsammans mot cancer

Jag tar med mig min mor som ställer upp och stöttar mig när helst jag behöver.

Det blir fördrink, trerätters och efter showen och kamerorna släckts väntar mingel och efterfest.

Galan live-sänds på Sjuan och TV4Play kl 20-22 ikväll.

Vill även här tacka alla som jag delade kvällen på Monks med!
Underbar kväll! Så glad att jag äntligen orkar ge mig ut och få sällskap av goa vänner! Såna kvällar tankar energi!
 

ESSA

Medlem
Update...
Cancergalan var trevlig och vi emottogs kungligt och presenterades för alla representanter på plats från ICA och Cancerfonden.
Vi hamnade på "röda mattan" tillsammans med Cancerfondens Generalsekreterare och ICA's VD.
Vimmelbild från Expressen:

1200.jpg
 

ESSA

Medlem
@ESSA behöver du fortfarande Excedrin? Jag åker till USA 6-17 Jan och köper gärna till dig. Let me know!

Tack för erbjudandet!
Idag bör jag nog ha passerat den behandling som kräver värktabletter.
Fast ramlar du över en burk av deras gröna burk "Extra strong" får du gärna köpa åt mig.
Bara det inte blir extra besvär för dig.
Jag vet ju ännu inte om jag kommer iväg i mars pga uppskjuten behandling...

Ha så trevligt på resan och God Jul!
 
Toppen