Senaste nytt

Champagne ersätts av mousserande på Business Class intra-Europa?

Tycker du att det är fel att SAS byter Champagne mot mousserande vin i Business?

• Ja, det är fel. Det ska vara Champagne

Votes: 152 84,0%
  • Nej, det är OK med mousserande vin.

Votes: 29 16,0%

• Total voters
    181
LP har tagit över helt nu. CPH-MXP i C igår var inget undantag... :( För att inte nämna kall mat (ouppvärmd stel köttgryta med kallt matvete).

Som jag har läst så har man tagit bort champangen, men är det endast på Europa linjerna ? Va gäller till USA är Champangen borta där med och ersatt av mouserande vin ? Någon som vet ?

Tycker det är för få som röstat tillbaka skumpan på mysasidea. Sprid det gärna så att det kommer över 100 röster, verkar vara då de vaknar.!

Skål!

SAS har redan lyssnat och bestämt sig för att förkasta idéen, se kommentar av Claes från SAS
De tycker att deras substitut för champagne "... a sparkling white wine of good quality from another region than Champagne" är fullgott och mer i linje med deras tankar om hur en optimal short haul produkt för C ska se ut.
De erbjuder sig iof att ta emot tips på andra bra mousserande viner så länge de inte bär appelationen champagne. Nu är det ju inte direkt svårt att hitta mousserande viner som är bättre än vad de erbjuder för stunden (och bättre än NF) men saken är att SAS knappast kommer ha logistik (eller ekonomi) att hantera ett sånt upplägg.
Det känns tyvärr mer och mer som om business inom europa är en produkt under utfasning av SAS :(

Så framtiden blir alltså standard Economy (SAS eco extra är nästan som flera andras standard Eco) samt Low Cost concept... till högre pris än konkurrenterna. Lycka till!

Henriot 2005 är den champagne de serverar ombord på SAS C-klass.

Kan för övrigt intyga att den "nya" skumpan smakar fördjävligt på ren svenska. Försökte ge den en chans när jag förra veckan flög CPH-ARN i Eco extra. T o m kabinpersonalen tycker att det är dåligt att de plockat bort NF.
Det komiska dock (ironi) är att de fortfarande säljer Pommery i Economy??!!

Om de vill satsa på ett bättre mousserande på SAS så är mitt tips Jacobs Creek- detta serveras ombord på Icelandair och i mitt tycke och smak ett mycket gott sådant.

Men för övrigt, tyvärr har SAS tappat. Nu när jag och min sambo flög ORD-CPH i C har de tagit bort "små finesser" som t ex. varm handduk innan frukostserveringen. Hans mat (fisk) var ingen höjdare. Tidigare var maten ombord på SAS i C bättre, men tyvärr- de har tappat.

Ska bli väldigt intressant att själv få jämföra Swiss och SAS C klass produkter om några veckor.

Toppen