Senaste nytt

Champagne ersätts av mousserande på Business Class intra-Europa?

Tycker du att det är fel att SAS byter Champagne mot mousserande vin i Business?

• Ja, det är fel. Det ska vara Champagne

Votes: 152 84,0%
  • Nej, det är OK med mousserande vin.

Votes: 29 16,0%

• Total voters
    181
Fast det var väl egentligen ingen som trodde att det skulle komma tillbaka? Den där röstningen är ju inte skapad av SAS, utan av BC.se. Majoriteten av rösterna kommer nog också från våra medlemmar:p

Jag förstår inte varför SAS envisas med att lägga pengar på att göra en sådan där omröstning öht. Det vore väl bättre att de bara deltar i diskussionerna här... Vi har ju länge efterlyst en representant från dem.

Jag förstår inte varför SAS envisas med att lägga pengar på att göra en sådan där omröstning öht. Det vore väl bättre att de bara deltar i diskussionerna här... Vi har ju länge efterlyst en representant från dem.

Ja, det är faktiskt mycket underligt. Jag är förvånad att inte fler företag överhuvudtaget är med här; åtminstone svenska bolag.

SAS & SJ borde givetvis befinna sig här. Blå tåget som hade marknadsföringsproblem och påstås rikta sig till medvetna resenärer borde också vara här. Jag skickade t.om ett mail till deras marknadsföringsavdelning, men inget gehör.

Har bokat om nästa månads resor till C-klass från SAS till C-klass på Iclandair, BA och Swiss. Har också skickat ett mail om det till dem.

MyIdea känns ju rätt meningslös, har inte ens orkat kolla på alla övriga ideer. Varför inte lyssna på nästan 100 resenärer som skrivit på myidea, plus en stor skara på andra ställen. Att åtminstonde ha kvar champagne i C. Men vill man resa C inom europa får man nog avstå SK&LH. Och flyga BA eller LX. Dyrköpt besparing i mitt tycke av SAS.

Kan för övrigt intyga att den "nya" skumpan smakar fördjävligt på ren svenska. Försökte ge den en chans när jag förra veckan flög CPH-ARN i Eco extra. T o m kabinpersonalen tycker att det är dåligt att de plockat bort NF.
Det komiska dock (ironi) är att de fortfarande säljer Pommery i Economy??!!

I söndags när jag flög från BCN till ARN så var den nya Cloud Shop onboard och Pommery var borta från katalogen så ingen Pommery i Economy.

Det kvittar väl om det mousserande vinet kommer från regionen Champagne, huvudsaken är att det är gott.
Jag tycker att det finns bättre mousserande viner än Nicolas Feuillatte, som inte kommer från Champagne.

Det som INTE är OK är att man ersatt det med ett sämre vin.

Mvh
/NotRyan

Jo, jag fick Henriot 2005, surt som fan.

Maten var också ingen höjdare, smöret serverades fryst och alla tallrikar hade plast kvar på...

På meny:n fanns det en Pad Thai alternativ, låtade bra... tills jag såg den. Den hade inga nuddlar, inga ägg, inga nötter, ingen fisk sås, ingen chili och ingen coriander. Riktig false advertising alltså.

Last edited:
Toppen